16-letnia mistrzyni bez prawka
Anioł poza samochodem i Yorkshire Terrier w nim…Tak określa ją szef z Ginetta Junior Championship. Sarah potrzebuje jeszcze prawie 2 lat, aby otrzymać prawo jazdy. Za kierownicą jest jednak w stanie już teraz zostawić w tyle wielu swoich kolegów.
Sarah Moore |
![]() |
fot. ginettacars.com
|
Sarah na podium |
![]() |
fot. ginettacars.com
|
Ginetta Junior Championship |
![]() |
fot. ginettacars.com
|
Sarah Moore zdobyła w tym roku tytuł mistrzowski w serii wspierającej British Touring Car Championship dla kierowców w wieku 14 -17 lat – Ginetta Junior Championship. Nastolatka z North Yorkshire jest jedyną przedstawicielką płci pięknej, która kiedykolwiek zdobyła taki tytuł na poziomie krajowym w Wielkiej Brytanii, a ma tylko 16 lat. W 20 wyścigach sezonu 2009, 10-krotnie stanęła na podium, w tym 5-krotnie na najwyższym stopniu i 4 razy była autorką najszybszych okrążeń. Okazała się w tym roku najlepsza wśród 24 zawodników. Sarah stawiała pierwsze kroki na torze już w wieku 4 lat – kiedy próbowała swoich sił na gokartach. Jej tata jeździł kiedyś kartami więc, jak sama mówi – wyścigi były zawsze obecne w jej rodzinie. Rzeczywiście, jej starszy – 17-letni brat Nigel, jest najmłodszym kierowcą jaki kiedykolwiek wystąpił w 24-godzinnym wyścigu Le Mans we Francji.
Wczoraj Sarah odebrała jeszcze jedno trofeum. Podczas gali nagród Autosport w Grosvenor House Hotel w Londynie, młodziutka Angielka została wybrana brytyjskim kierowcą klubowym roku 2009. Znalazła się zresztą w doborowym towarzystwie takich genlemen’ów jak Jenson Button, Mikko Hirvonen, Adrian Newey, a odebrała nagrodę z rąk trzykrotnego mistrza WTC Andy’ego Priaulx.
Tylnonapędowy samochód, który prowadzi na torze wyposażony jest w silnik Ford Zetec o pojemności 1400 cm3 z 5-biegową skrzynią biegów. Tak wygląda Ginetta, którą Sarah startuje na torach:
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: