16-latka Ana Carrasco w wyścigach Moto3
Motocyklistka Ana Carrasco w przyszłym sezonie dołączy do rywalizacji pomiędzy uczestnikami klasy wyścigów motocyklowych - Moto3. Jednocześnie, Carrasco będzie pierwszą kobietą, która pojedzie w tej klasie wyścigów.
Nastoletnia Hiszpanka, która niedawno ukończyła 16 lat zadebiutowała w barwach załogi JHK T-shirt Laglisse w zeszłym tygodniu na torze Almeria. W tym samym czasie motocykl testował również Maverick Vinales, zespołowy kolega 16-latki.
![]() |
|
fot. materiały prasowe
|
Carrasco należy do załogi Laglisse już od dłuższego czasu, jednak dotychczas podczas serii CEV Buckler Moto3 jeździła motocyklem Honda NSF250R. Na torze Almeria, motocyklistka po raz pierwszy przetestowała KTM RC250R. Młoda kobieta przejechała pięćdziesiąt okrążeń, osiągając najlepszy czas 1 min 43 sek.
Vinales zaś podczas drugiego dnia testów zanotował najlepszy wynik 1 min 39 sek, czyli ponad 1.2 sek szybciej, niż w czasie pierwszego dnia treningu.
| Ana Carrasco i Maverick Vinales |
![]() |
|
fot. materiały prasowe
|
Jak dotąd, Elena Rosell była jedyną zawodniczką uczestniczącą w wyścigach Moto2. Rosell reprezentowała załogę QMMF Racing, jednak w następnym sezonie zostanie zastąpiona przez innego zawodnika. Pierwszą kobietą zaś, która zdobyła jakiekolwiek punkty w klasie GP była Taru Rinne z Finlandii w 1988 roku, jeżdżąc w kategorii 125 cm3
Teraz, po przetartym szlaku podąży za nimi Ana Carrasco.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem


Zostaw komentarz: