15-letnia motocyklistka zginęła podczas treningu

Rozpoczęło się śledztwo w sprawie tragicznego wypadku na torze motocrossowym. 15-letnia zawodniczka spadła z motocykla, a jej upadek okazał się śmiertelny.

Do zdarzenia doszło w minioną sobotę na torze motocrossowym w Lipnie (województwo kujawsko-pomorskie). Młoda zawodniczka trenowała tam pod okiem instruktora. Według wstępnych ustaleń motocyklistka wyskoczyła na hopie, ale nie udało jej się bezpiecznie wylądować. Upadek okazał się na tyle poważny, że pomimo pojawienia się na miejscu zespołu ratownictwa medycznego i przeprowadzonej reanimacji, nastolatki nie udało się uratować.

Nadzieja polskiego enduro zaatakowana nożem! Napastnik dźgał go w klatkę piersiową!

Przyczyny tego wypadku bada teraz prokuratura. Sprawdzane będzie zarówno tor, jak i stan techniczny motocykla zawodniczki. Dokładny przebieg zdarzenia będzie trudny do odtworzenia, ponieważ nie ma żadnych świadków upadku 15-latki.

Motocyklistka pochodziła z Gdyni, a reprezentowała Człuchowski Auto-Moto-Klub. Wiadomo, że tor w Lipnie był jej dobrze znany, nie była więc amatorką w nowym dla niej miejscu.

Jak rozjeżdżać uprawy rolnikom – uczy Mistrz Polski w motocrossie

Policja przypomniała, że dwa lata temu doszło na tym samym torze do bardzo podobnego wypadku. Wtedy również zginęła 15-letnia dziewczyna, mieszkanka Lublina. Po przeprowadzonym śledztwie, sprawa została umorzona, a jako przyczynę wypadku wskazano niebezpieczną jazdę.

Najnowsze

Goodc

Brabus udoskonala nową Klasę S. Co zrobił lepiej od Mercedesa?

Mocniejszy, bardziej dynamiczny, bardziej indywidualny i jeszcze bardziej ekskluzywny. Brabus udoskonalił nowego Mercedesa Klasy S.

Od czego zaczęto proces udoskonalania nowej Klasy S? Oczywiście od poprawy wydajności. Brabus opracował ulepszenie wydajności dla sześciocylindrowego silnika benzynowego w S 500 4MATIC. Moduł plug-and-play Brabus B50 – 500 PowerXtra jest zintegrowany z elektroniką pojazdu i podnosi moc auta do 500 KM oraz zwiększa moment obrotowy do 590 Nm. Jest to zasługa specjalnego mapowania wtrysku i zapłonu, a także umiarkowanie zwiększonego ciśnienia doładowania.

Modyfikacje skracają czas sprintu czterodrzwiowego samochodu do 0 do 100 km/h do zaledwie 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Brabus 500, czyli udoskonalony Mercedes-Benz Klasy S

Przeczytaj też: Poważna wpadka Mercedesa – nowa klasa S ma niebezpieczną wadę fabryczną!

Właścicielom nowej Klasy S Brabus oferuje równie przyjemny dla oka, sportowy i elegancki zestaw poprawiający aerodynamikę.  

Przedni spojler zapewnia wizualne ulepszenie produkcyjnej przedniej deski rozdzielczej, jednocześnie zmniejszając siłę nośną przedniej osi do bagażnika. Okolice bocznych wlotów powietrza w przednim zderzaku nadają mu jeszcze bardziej dynamicznego charakteru. Zintegrowane boczne znaczniki LED sprawiają, że wygląd udoskonalonej Klasy S wyróżnia się na tle projektu produkcyjnego.

Brabus 500, czyli udoskonalony Mercedes-Benz Klasy S

Całość dopełniają  felgi aluminiowe Brabus Monoblock o średnicy 19, 20, a nawet 21 cali, wszystkie dostosowane do nowej Klasy S.

Brabus 500, czyli udoskonalony Mercedes-Benz Klasy S

Luksus i indywidualność w najczystszej postaci dominują we wnętrzu. Zakres opcji nowej Klasy S obejmuje ośmioczęściowy zestaw listew ochronnych z logo Brabus, które opcjonalnie świecą na biało lub zmieniają kolory w synchronizacji z oświetleniem otoczenia oraz ekskluzywne wykończenie wnętrza dostosowane do życzeń klienta. W tym celu przygotowano opcjonalne zestawy wykończeniowe Brabus Signature Carbon, które zostały opracowane wyłącznie dla nowej Klasy S.

Przeczytaj też: Nowy Mercedes-Benz Klasy S – luksus w zupełnie nowej odsłonie

Najnowsze

Gdzie i dlaczego warto kupić młody używany samochód marki Mercedes? Recepta na bezpieczny zakup

Używane samochody cieszą się nieustanną popularnością. Polscy kierowcy chętnie kupują zwłaszcza kilkuletnie pojazdy znanych, luksusowych marek, takich jak np. Mercedes. Takie modele kuszą modnym designem, bogatym wyposażeniem i nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi poprawiającymi bezpieczeństwo jazdy. Szukasz wskazówek, gdzie kupić młode, używane auto i zastanawiasz się, czy warto to zrobić? Sprawdź!

Młody, używany samochód – to określenie na auta wyprodukowane w przeciągu kilku ostatnich lat i użytkowane przez krótki okres. Wyróżniają się świetną kondycją techniczną, niskim przebiegiem i… atrakcyjną ceną. To doskonały wybór dla osób, które chcą uniknąć utraty wartości pojazdu, które ma miejsce już w momencie pierwszej rejestracji samochodu. 

Jak bezpiecznie kupić Mercedesa?

Rynek używanych samochodów jest bardzo bogaty, dzięki czemu każdy może znaleźć auto na „swoją kieszeń”. Jednak zakup pojazdu od przypadkowego handlarza lub z komisu to spore ryzyko, zwłaszcza jeśli interesują Cię wyłącznie luksusowe marki, takie jak Mercedes. Zdarza się, że sprzedawcy często ukrywają wady samochodu lub jego historię wypadkową, aby tylko sfinalizować transakcję. 

Dlatego podczas zakupu pojazdu sprawdź:

  • jego stan techniczny – zrobisz to wygodnie np. autoryzowanym serwisie Mercedes-Benz. Dobrym przykładem jest ASO Kosmowski w Krakowie, gdzie pracują wykwalifikowani mechanicy, którzy specjalizują się w diagnozowaniu aut wyłącznie tej luksusowej marki. Korzystając z ich usług możesz mieć pewność, że wykryją każdą, nawet najdrobniejszą usterkę,
  • dokumenty samochodu – kluczowymi są ważny przegląd techniczny i wykupione ubezpieczenie OC. Brak tych dokumentów może świadczyć o tym, że jazda autem nie bedzie legalna ani bezpieczna.

Pamiętaj, żeby przed podpisaniem umowy dokładnie przeczytać jej treść, zwłaszcza kwestię dotyczącą rękojmi. Dzięki temu zabezpieczysz się na wypadek wykrycia poważnych usterek i będziesz mógł wnioskować o zwrot pieniędzy.

Gdzie kupić używanego, młodego Mercedesa?

Aby bezpiecznie kupić Mercedesa, warto poznać ofertę salonu młodych samochodów używanych. Dobrym przykładem jest np. Mercedes-Benz Kosmowski w Krakowie. W tym miejscu znajdziesz szeroki wybór samochodów w wyjątkowych wersjach wyposażenia, w których codzienne podróżowanie jest nie tylko komfortowe, ale także bezpieczne. Młode samochody używane mają niski przebieg i pochodzą wyłącznie z polskiej sieci sprzedaży. Dodatkowo mają również potwierdzoną historię i są dokładnie sprawdzane pod względem technicznym przed wprowadzeniem ich do sprzedaży.  Pamiętaj, że kupując używany pojazd w salonie, otrzymujesz także pełne wsparcie autoryzowanego serwisu Mercedes-Benz – https://kosmowski.com.pl/autoryzowany-serwis-mercedes-benz-krakow/  

Dzięki temu możesz masz pewność, że otrzymujesz wysokiej klasy samochód, który nie zawiedzie Cię na drodze i zabierze tam, gdzie tego pragniesz.

Czy warto kupić używany samochód marki Mercedes?

Nowe auta, które opuszczają drzwi salonu, od razu tracą około 10% swojej wartości. W pierwszych kilku latach ich cena spada nawet o 30% – 50%. Jeśli nie chcesz przepłacić za swój pojazd, ale pragniesz korzystać ze wszystkich nowoczesnych wygód, kup auto na rynku wtórnym ze sprawdzonego źródła. 

Młode samochody używane są o wiele tańsze w porównaniu do pojazdów nowych. Jednocześnie są w równie doskonałym stanie technicznym i wizualnym. Klienci decydujący się na zakup samochodu używanego, niejednokrotnie mogą pozwolić sobie na dużo lepsze wyposażenie pojazdu, przy zachowaniu atrakcyjnej ceny. Często przy zakupie można liczyć na dodatki w postaci przedłużonej gwarancji, pakietów serwisowych, czy drugiego kompletu opon. 

Nie decyduj się na zakup młodego Mercedesa od przypadkowego sprzedawcy. Skorzystaj z usług renomowanego salonu, a otrzymasz wysokiej klasy pojazd, który spełni Twoje oczekiwania. 

Najnowsze

Goodc

Suzuki GSX-S1000 oficjalnie zaprezentowane! Ile kosztuje nowa odsłona „ulicznego wojownika”?

GSX-S1000 został zaprezentowany światu w 2015 jako nowy model, stworzony by dać motocyklistom przyjemność ze sportowej jazdy w ulicznych warunkach. Po sześciu latach, pierwsza poważna aktualizacja modelu GSX-S1000 ma na celu poprawienie osiągów, dostarczenie lepszego prowadzenia, większej zwinności i mocy, by zapewnić jeszcze bardziej ekscytujące doświadczenie z jazdy. Co się zmienia?

GSX-S1000 został stworzony by „kontrolować ulice” i zapewniać motocykliście sportowe wrażenia podczas każdego wyjazdu. Celem koncepcji wizualnej odnowionego motocykla było wyrażenie jego potencjału o osiągach na poziomie maszyny sportowej. Jego ostre linie, radykalny wygląd reflektora, smukła przednia i tylna sekcja podkreślają muskularną formę centralnej sekcji. Połączone w jedno, wyrażają agresywną sylwetkę manifestującą swój ogromny potencjał mocy i osiągów.

Suzuki GSX-S1000

Wydajny, chłodzony cieczą, rzędowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 999cm3 napędzający GSX-S-a 1000 dziedziczy zwycięskie DNA motocykla sportowego. Drogowo dostrojony silnik konstrukcyjnie bazuje na zaletach know-how wypracowanych przez kilka dekad rozwoju modelu GSX-R, który zwyciężał w wielu wyścigach; a także korzysta z rozwiązań stworzonych na potrzeby wyścigów Moto GP. Zmiany obejmujące nowy profil wałków rozrządu, nowe sprężyny zaworowe, sprzęgło oraz układ wydechowy zwiększają moc i pozwalają osiągnąć lepszy balans osiągów, jednocześnie dbając o spełnienie wymogów normy Euro 5.

Suzuki GSX-S1000

Nowy silnik produkuje większy moment obrotowy w niskim zakresie obrotowym niż poprzednik. Taka charakterystyka ma dać motocykliście satysfakcjonujące uczucie lepszej, bardziej bezpośredniej reakcji na dodawanie gazu już od niskich obrotów. To samo dotyczy także średniego zakresu obrotów, w którym silnik ma również zapewniać szybszą reakcję na dodanie gazu. Dodatkowo nowy silnik powinien budować większą pewność siebie i stabilność przy wysokich prędkościach.

Oprócz wypłaszczonej krzywej momentu obrotowego oraz dostępności mocy w szerokim zakresie obrotów, nowy silnik wyposażany jest w duży pakiet nowych elektronicznych systemów kontroli, które mają czynić jazdę GSX-S-em 1000 bardziej przewidywalną, łatwiejszą do kontrolowania oraz mniej wyczerpującą. Wśród systemów jest 5 trybów charakterystyki mocy silnika, dających możliwość dopasowania sposobu dostarczania momentu obrotowego zależnie od stylu jazdy, lub rodzaju przejażdżki, w każdym momencie.

Nowy GSX-S1000 nie tylko oferuje szerszy i bardziej liniowy przebieg krzywej momentu obrotowego z mniejszą ilością dołków i garbów, ale także osiąga większą ogólną wartość generowanego przez silnik momentu obrotowego w całym zakresie pracy silnika. To ma dać bardziej przewidywalną i łatwiejszą do kontrolowania reakcję, oraz niewyczerpaną ilość dostarczanej mocy, co gwarantuje ekscytujące doświadczenia z jazdy, głównie w średnim i wyższym zakresie obrotów. Wtedy to bowiem wzrost momentu obrotowego jest najbardziej zauważalny.

Przeczytaj też: Suzuki V-Strom 1050XT – test, opinia i wrażenia z jazdy

Układ wydechowy 4-2-1 nowego GSX-S-a 1000 został całkowicie przeprojektowany i przestrojony, jednocześnie zachowując agresywny kształt i ekscytujące brzmienie poprzedniego modelu. Celem było zmaksymalizowanie ogólnych osiągów, przy jednoczesnym przystosowaniu go do spełnienia wymagań normy Euro 5. Suzuki obiecuje, że nowy układ wydechowy nie tylko zachował imponujące brzmienie poprzednika, ale także poprawił jego jakość.

Suzuki GSX-S1000

Osiągnięcie właściwej równowagi pomiędzy osiągami, zwinnością, stabilnością i prowadzeniem wymaga precyzji w każdym aspekcie konstrukcji podwozia. Zaczynając od najistotniejszych elementów konstrukcji takich jak rama i wahacz, przez zawieszenia i ich charakterystykę, aż po opony, pozycję jeźdźca za kierownicą oraz takie detale jak pojemność zbiornika paliwa. Wszystkie te i wiele więcej kwestii są istotne, aby zachować harmonię pomiędzy podwoziem, silnikiem, a działaniem systemów elektronicznych należących do pakietu SIRS.

Podwozie Suzuki GSX-S1000 zostało zaprojektowane jako kompaktowy, lekki pakiet, który czyni jazdę tym motocyklem bardzo przyjemną. Każdy aspekt odzwierciedla nastawienie na jak najlepsze prowadzenie i kontrolę w rzeczywistych warunkach, od ulic miast, przez kręte górskie drogi stworzone do dynamicznej jazdy, aż po przyczepne nawierzchnie torów wyścigowych.

Suzuki GSX-S1000

Pierwsze egzemplarze Suzuki GSX-S1000 pojawią się w polskich salonach na przełomie lipca i sierpnia tego roku. Cena motocykla to 56 900 złotych.

GSX-S1000 to nie jedyna w tym roku premiera, która ma rozpalić serca i umysły motocyklistów. W lutym 2021 roku oficjalnie zaprezentowano długo wyczekiwaną, trzecią generację legendarnego Suzuki Hayabusa. Nasze redaktorki będą miały okazję jeździć nią już w pierwszej połowie maja! Tak więc bądźcie czujni, bo gdy tylko zsiądą z motocykli, od razu podzielą się z wami swoimi wrażeniami z jazdy na motocaina.pl!

{{ gallery(3204) }}

Przeczytaj też: Wreszcie jest! Legendarny Suzuki Hayabusa powraca i ma sensacyjną cenę!

Najnowsze

Goodc

Kolega z zespołu obawiał się współpracy z Robertem Kubicą. Dlaczego?

Louis Deletraz, który w European Le Mans Series ściga się w zespole WRT u boku Roberta Kubicy, wyznał, że miał obawy związane ze współpracą z Polakiem.

Robert Kubica rozpoczął przygodę w wyścigach długodystansowych. Polak w barwach belgijskiego zespołu WRT ściga się w European Le Mans Series. W planach jest również występ w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Ekipa WRT, którą wspólnie reprezentują Robert Kubica, Louis Delétraz i Yifei Ye, wygrała 4-godzinny wyścig w Barcelonie, pierwszą rundę European Le Mans Series.

Przeczytaj też: Robert Kubica wygrywa swój pierwszy wyścig w ELMS!

Louis Deletraz w rozmowie z francuską edycją portalu Motorsport.com przyznał, że początkowo obawiał się współpracy z polskim kierowcą:

Szczerze mówiąc, na samym początku trochę się bałem, kiedy powiedziano mi, że będę w zespole z Robertem. To wielka postać sportów motorowych i ma ogromne doświadczenie. Obawiałem się jego ego. Sądziłem, że były kierowca F1 będzie chciał się trochę „porozpychać”.

Na szczęście wspólne treningi i wygrana runda ELMS w Barcelonie, rozwiały obawy Deletraza:

Jest niesamowitą osobą, pełną pasji do motorsportu i posiadającą ogromne doświadczenie. Przeszedł przez rzeczy, przez które nikt nie przejdzie.

Jego opinie techniczne są cenne i pozwalają łączyć nasze odczucia. Co najważniejsze, jest bardzo zmotywowany, nie ma ego i chce wygrać jako zespół. Nie ma problemu, by powiedzieć: „dziś jesteś szybszy, ty wystąpisz w kwalifikacjach”. Ja również tak postępuję.

Praca w takich warunkach, z kimś tak miłym, otwartym i szybkim jest przyjemnością.

Przeczytaj też: Zawodniczka straciła miejsce w zespole przez kłamstwa menadżera

Druga runda European Le Mans Series odbędzie się w dniach 15-16 maja. Zawodnicy będą rywalizować w Austrii na torze Red Bull Ring. 

Najnowsze