„Mówiąca” e-hulajnoga – czy zwiększy bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?

30 października 2020
Bolt Rentals rozpoczął testy „mówiących” e-hulajnóg. Informacje podawane przez urządzenia dotyczą kwestii bezpieczeństwa i mają zapobiegać konieczności sprawdzania statusu na urządzeniu mobilnym.

Nowa funkcja dostępna na platformie miejskiej mobilności Bolt podaje kluczowe informacje na temat statusu elektrycznych hulajnóg. Komunikaty głosowe są na te chwilę dostępne tylkko w języku angielskim. Dzięki nim użytkownik dowie się o rozpoczęciu i zakończeniu przejazdu (także w przypadku automatycznego zakończenia), o niskim poziomie naładowania akumulatora, zakończeniu przejazdu w związku z rozładowaniem akumulatora, czy wjeździe w obszar ograniczonej prędkości.

Przeczytaj też: Rządzący za nic mają bezpieczeństwo użytkowników hulajnóg? Zaskakująca zapowiedź ministra

Pierwsze testy nowej funkcji trwają w Tallinie. Testowane rozwiązanie to pierwszy krok w zupełnie nowym obszarze dbania o bezpieczeństwo osób korzystających z e-hulajnóg i pozostałych uczestników ruchu drogowego. Valerii Romanov, Country Manager Bolt Rentals w Polsce, wyznał:

Nasz zespół inżynierów w Estonii nieustannie pracuje i testuje udoskonalenia w naszym własnym modelu elektrycznej hulajnogi. Naszym celem jest wprowadzanie nowych funkcji w zakresie bezpieczeństwa i jednoczesne pozostanie platformą, która oferuje najlepsze ceny. Bezpieczeństwo i intuicyjne rozwiązania zawsze były dla nas kluczowymi obszarami innowacji.

Przeczytaj też: Bolt reaguje na koronawirusa, ale dyskryminuje polskich kierowców

W obliczu pandemii koronawirusa popularność e-hulajnów wzrosła, środki transportu tego typu znacznie zyskały dzięki możliwości zachowania dystansu społecznego. W przyszłości mogą one przypominać o dezynfekcji rąk po przejeździe, utrudnieniach na drodze czy zmianie warunków pogodowych, wszystkich czynnikach, które mają wpływ na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Valerii Romanov dodaje:

W Bolt naszą misją jest jakościowa zmiana miejskiej mobilności. Tylko poprzez innowacje technologiczne i edukację będziemy je w stanie osiągnąć. Nowa funkcja to dowód na to, że poważnie traktujemy nasze zobowiązanie wobec użytkowników.

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!