Mario Theissen o sytuacji zespołu
W czwartek przed GP Europy Dr Mario Theissen powiedział, że decyzja BMW o wycofaniu się z Formuły 1 jest następstwem zmiany strategii marketingowej bawarskiego koncernu.
Dr Mario Theissen |
![]() |
fot. autorka
|
Jak przyznał szef szwajcarsko-niemieckiego teamu możliwość opuszczenia torów F1 rozważana była wcześniej przez zarząd BMW. Sam jednak dowiedział się o podjęciu decyzji we wtorek 28 lipca, czyli na dzień przed jej ogłoszeniem. Wspomniał także, że taki termin wymuszony został przez konieczność podpisania tydzień później Concorde Agreement, obligującego do uczestnictwa w mistrzostwach do 2012 roku. Potwierdził także, że zespół pod aktualną nazwą złożył w poniedziałek aplikację o dopuszczenie do udziału w Mistrzostwach 2010. Decyzja należy oczywiście do FIA. Jak nadmienił, nie było konieczne w tym przypadku, przedstawienie umowy z ewentualnym dostawcą silników dla nowego teamu. Mario Theissen przyznał, że współpracuje z Peterem Sauberem przy ocenie propozycji wpływających od potencjalnych inwestorów. Pocieszająco brzmiała jego wypowiedź, że choć oczywiście pertraktacje nie są łatwe, to zespół otrzymał kilka ofert, i że zapewnienie zespołowi przyszłości w F1 jest priorytetem dla zarządu BMW. Na pytanie czy jest zawiedziony decyzją koncernu, Theisen stwierdził, że odpowiedzieć na nie będzie mógł za kilka miesięcy i zależeć ona będzie od sytuacji. Co do własnej przyszłości w Formule 1, szef BMW Sauber nie chciał się wypowiadać. Jak powiedział, obecnie koncentruje się na pozostałych wyścigach i do zakończenia sezonu pozostawia sprawę otwartą.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: