Mario Theissen o sytuacji zespołu
W czwartek przed GP Europy Dr Mario Theissen powiedział, że decyzja BMW o wycofaniu się z Formuły 1 jest następstwem zmiany strategii marketingowej bawarskiego koncernu.
| Dr Mario Theissen |
![]() |
|
fot. autorka
|
Jak przyznał szef szwajcarsko-niemieckiego teamu możliwość opuszczenia torów F1 rozważana była wcześniej przez zarząd BMW. Sam jednak dowiedział się o podjęciu decyzji we wtorek 28 lipca, czyli na dzień przed jej ogłoszeniem. Wspomniał także, że taki termin wymuszony został przez konieczność podpisania tydzień później Concorde Agreement, obligującego do uczestnictwa w mistrzostwach do 2012 roku. Potwierdził także, że zespół pod aktualną nazwą złożył w poniedziałek aplikację o dopuszczenie do udziału w Mistrzostwach 2010. Decyzja należy oczywiście do FIA. Jak nadmienił, nie było konieczne w tym przypadku, przedstawienie umowy z ewentualnym dostawcą silników dla nowego teamu. Mario Theissen przyznał, że współpracuje z Peterem Sauberem przy ocenie propozycji wpływających od potencjalnych inwestorów. Pocieszająco brzmiała jego wypowiedź, że choć oczywiście pertraktacje nie są łatwe, to zespół otrzymał kilka ofert, i że zapewnienie zespołowi przyszłości w F1 jest priorytetem dla zarządu BMW. Na pytanie czy jest zawiedziony decyzją koncernu, Theisen stwierdził, że odpowiedzieć na nie będzie mógł za kilka miesięcy i zależeć ona będzie od sytuacji. Co do własnej przyszłości w Formule 1, szef BMW Sauber nie chciał się wypowiadać. Jak powiedział, obecnie koncentruje się na pozostałych wyścigach i do zakończenia sezonu pozostawia sprawę otwartą.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?

Zostaw komentarz: