
Czy po Warszawie jeździ za dużo samochodów?
Za poziom zanieczyszczenia powietrza w Warszawie odpowiada między innymi liczba samochodów poruszających się po jej drogach.
Wykaz zarejestrowanych w stolicy pojazdów pokazuje, że jest ich kilka razy więcej, niż w innych metropoliach. Ich liczba jest całkowicie bezprecedensowa – dorównuje bowiem liczbie mieszkańców, co jest w innych krajach niespotykane.
Porównując Warszawę z Berlinem lub z Wiedniem widzimy, że po naszych drogach jeździ od dwóch do trzech razy więcej samochodów w relacji do liczby mieszkańców. To sprawia, że ilość produkowanych przez samochody zanieczyszczeń, takich jak tlenki azotu i ozonu, jest w naszym powietrzu zdecydowanie większa. Pojawiają się jednak głosy, wskazujące na zakłamanie tych obliczeń.
Słyszałem argumenty, że dlatego mamy tyle samochodów w Warszawie, że zarejestrowane są tutaj samochody służbowe, które tak naprawdę jeżdżą po całej Polsce. Na pewno tak jest. Ale z drugiej strony po mieście jeżdżą samochody nie tylko z warszawskimi numerami.
Do miasta regularnie wjeżdżają przyjezdni, którzy w Warszawie pracują, mieszkają i żyją. Myślę, że te dwa procesy się dosyć dobrze wyrównują – powiedział serwisowi eNewsroom Piotr Siergiej z Warszawskiego Alarmu Smogowego. – Tak czy owak, samochodów w mieście jest zbyt dużo.
Urząd miejski powinien zrozumieć, że bez ograniczenia napływu samochodów do miasta nie będziemy mieli czystego powietrza w okresie wiosenno-letnim. Zimą dymią nam kopciuchy – ale zaraz będzie ciepło, kopciuchy zgasną. I co nam zostanie? Zostaną nam samochody, dalej zatruwające nasze miasto – wyjaśnia Siergiej.
Najnowsze
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Filarami filozofii Alpine jest lekkość, francuski savoir vivre oraz uśmiech na twarzy kierowcy. To te elementy przyświecały projektantom modelu A290, bazującego na niedawno wskrzeszonym Renault 5. Elektryczny hothatch nie tylko pokazuje silną zmianę kierunku rozwoju marki, ale jednocześnie stanowi zapowiedź nadchodzącej gamy. Plany producenta obejmują bowiem aż siedem nowych modeli Alpine, które mają zostać wprowadzone […] -
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
-
Motocykliści giną 27 razy częściej niż kierowcy aut! Wypadki na jednośladach w Polsce: statystyki, przyczyny i jak jeździć bezpieczniej
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?
Zostaw komentarz: