Bentley będzie produkować silniki elektryczne z recyklingu!
Trzyletni projekt badawczy ma na celu dokonanie przełomu w technologii recyklingu.
Bentley rozpoczyna trzyletni projekt badawczy, którego celem jest zrewolucjonizowanie zrównoważonego rozwoju silników elektrycznych. Po raz pierwszy w wybranych silnikach mogą zostać zastosowane magnesy ziem rzadkich z metali pochodzących z recyklingu.
Badanie zatytułowane RaRE (Rare-earth Recycling for E-machines) ma na celu opracowanie metody wydobywania magnesów ziem rzadkich ze zużytej elektroniki. Projekt zwiększy skalę tego procesu i przekształci wyodrębniony materiał magnetyczny w nowe magnesy nadające się do recyklingu, które będą wykorzystywane w silnikach elektrycznych wykonywanych na zamówienie.
Przeczytaj też: Bentley – jak tworzą dzieło sztuki! Film
Komentując ambicje badawcze firmy Bentley, dr Matthias Rabe, członek zarządu ds. inżynierii Bentley Motors, powiedział:
Ponieważ przyspieszamy naszą drogę do elektryfikacji, chcąc oferować wyłącznie pojazdy hybrydowe lub elektryczne od 2026 roku, od 2030 roku wyłącznie elektryczne, ważne jest, abyśmy skupili się na każdym aspekcie zrównoważonego rozwoju pojazdów, w tym na zrównoważonych metodach pozyskiwania materiałów i komponentów.
RaRE obiecuje radykalną zmianę w zakresie możliwości ponownego wykorzystania energii elektrycznej, zapewniając źródło naprawdę niestandardowych silników niskonapięciowych do wielu różnych zastosowań i jesteśmy przekonani, że wyniki będą stanowić podstawę do budowy w pełni zrównoważonych napędów elektrycznych.
Przeczytaj też: Bentley wprowadza opcje wnętrza z tweedu
Badanie RaRE będzie przebiegać równolegle z programem badawczym OCTOPUS firmy Bentley, którego celem jest dokonanie przełomu w elektrycznych układach napędowych z osią elektroniczną, wykorzystując w pełni zintegrowaną, wolną od magnesów ziem rzadkich e-oś, która będzie obsługiwać architektury pojazdów elektrycznych.
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: