Fuzja FCA i Grupe PSA zagrożeniem dla Alfy Romeo?
Czy Alfa Romeo zostanie w Formule 1?
Stellantis powstał z połączenia motoryzacyjnych gigantów FCA i Grupe PSA. I nie dla wszystkich jest to dobra wiadomość.
Przeczytaj też: Stellantis debiutuje na giełdzie. Zakończyła się fuzja FCA i Groupe PSA
Fuzja FCA i Grupe PSA stawia obecność Alfy Romeo w F1 pod dużym znakiem zapytania. Tak twierdzi „La Gazzetta dello Sport”:
W planach nowego światowego giganta motoryzacyjnego, który powstaje w wyniku fuzji FCA i PSA, jest przedefiniowanie działalności sportowej poszczególnych marek. Proces zacznie się od Biscione [nawiązanie do logo Alfy], które sponsoruje Saubera od 2018 roku. To czy historyczna marka pozostanie w F1 zależeć będzie od nowych planów przemysłowych wynikających z fuzji ogłoszonej 4 stycznia po ponad roku negocjacji.
Alfa Romeo wróciła do Formuły 1 w 2018 roku, jako sponsor Saubera. Od sezonu 2019 ekipa występuje pod nazwą Alfa Romeo Racing. Sponsorem tytularnym zespołu Alfa Romeo Racing jest obecnie PKN Orlen.
W sezonie 2020 Alfa Romeo Racing Orlen z pewnością pozostanie w stawce Formuły 1. Nowy bolid zespołu, C41, ujrzy światło dzienne 22 lutego w Warszawie. To będzie historyczny moment, bo po raz pierwszy w historii prezentacja bolidu na nadchodzący sezon Formuły 1 odbędzie się w Polsce.
Przeczytaj też: Prezentacja bolidu F1 zespołu Alfa Romeo Racing Orlen odbędzie się w Polsce! To historyczny moment!
Kierowcami etatowymi zespołu Alfa Romeo Racing Orlen w sezonie 2021 będą Kimi Raikkonen i Antonio Giovinazzi. Robert Kubica będzie pełnić rolę kierowcy rezerwowego i rozwojowego.
Najnowsze
-
Prawo jazdy kategorii B to przepustka nie tylko do samochodów. Nawet nie wiesz, co możesz prowadzić
W świadomości kierowców kategorie prawa jazdy mają zwykle prosty podział. Kategoria B to samochody osobowe, kategoria C to pojazdy ciężarowe, zaś A pozwala na jeżdżenie motocyklami. Wbrew obiegowej opinii prawo jazdy kategorii B daje znacznie szersze uprawnienia. -
Aktywiści Ostatniego Pokolenia pod lupą prokuratury. Policja pokazała twarde dowody
-
Mandat za zbyt wolną jazdę to nie mit. Nie chodzi tylko o znak C-14
-
Znaleziska sprzed ponad 4000 lat na budowie drogi S1. Co dalej z budową ekspresówki?
-
Jeden jechał za szybko, drugi wymusił – kto jest winny w tej sytuacji?
Zostaw komentarz: