
Audi R8 Panther jest bardzo czarne, nieco czerwone i ma napęd w 100% na tylne koła
Audi R8 z napędem na tylne koła zostało wskrzeszone jako model seryjny na rok modelowy 2021 i aby uczcić jego pojawienie się, Audi produkuje limitowaną wersję o nazwie Panther, opracowaną wyłącznie dla Stanów Zjednoczonych. Szkoda, że nie zobaczymy go w Europie?
Nazwana na cześć dzikiego zwierzęcia, Pantera jest oferowana tylko jako coupe. Nosi lakier Panther Black (ma efekt kryształu, który przypomina rozgwieżdżone niebo), lusterka z włókna węglowego, czarne emblematy dookoła i czarne 20-calowe koła z czerwonymi akcentami.
W środku Panther zaskakuje czarną skórzaną tapicerkę z czerwonymi kontrastowymi przeszyciami na desce rozdzielczej i panelach drzwi oraz parą sportowych foteli owiniętych czerwoną skórą i Alcantarą na podsufitce. Nawigacja i system dźwiękowy Bang & Olufsen z 13 głośnikami to jedne z najważniejszych elementów listy wyposażenia standardowego.
Przeczytaj też: Audi R8 V10 RWD i Audi R8 LMS GT4 – prawdziwa gratka dla purystów
Audi nie wprowadziło żadnych mechanicznych modyfikacji do Panther, więc moc pochodzi z wolnossącego, 5,2-litrowego V10, który wytwarza 532 KM i 540 Nm momentu obrotowego. Zamontowany za kabiną pasażerską, wydycha przez sportowy wydech, a swoją moc przekazuje na tylne koła tylko przez siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów.
Audi R8 Panther przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy.
Przeczytaj też: Gosia Rdest testuje Audi R8 LMS GT
Tylko 30 sztuk Audi R8 RWD Panther zostanie wyprodukowanych i będą one sprzedawane przez wybranych dealerów w USA.
Ceny zaczynają się od 186 495 dolarów, czyli ponad 685 700 złotych.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: