
Audi pracuje nad luksusowym samochodem elektrycznym
Luksusowy elektryk będzie nazywał się „Landjet”.
Pogłoski, że Audi chce wypuścić model umieszczony nad A8, a także raporty o trwającym programie rozwoju samochodów elektrycznych o nazwie Artemis najwyraźniej zbiegły się. Powołując się na źródła wewnątrz producenta, niemieckie media podały, że firma zajęta jest tworzeniem super luksusowego pojazdu elektrycznego o nazwie kodowej Landjet.
Audi kieruje procesem rozwoju, ale siostrzane firmy Bentley i Porsche podobno otrzymają własną wersję Landjeta. Wszystkie trzy modele prawdopodobnie przyjmą postać trzyrzędowych SUV-ów o dużych wymiarach. Będą tak duże, że, według anonimowego informatora, który rozmawiał z niemiecką gazetą „Handelsblatt”, żaden z zakładów produkcyjnych Audi nie będzie w stanie ich wyprodukować. Na szczęście Volkswagen również produkuje samochody dostawcze.
Przeczytaj też: Audi Q8 TFSI e quattro – oto wielka hybryda od Audi. Co ma pod maską i jak wygląda?
Jest za wcześnie, aby stwierdzić, co będzie napędzać Landjety. Audi przydzieliło kilku ze swoich najwybitniejszych inżynierów do Project Artemis, a opracowana przez nich technologia przeniknie do trzech pojazdów elektrycznych, zanim trafi do tańszych modeli w grupie. Spodziewajmy się więc wysokiej wydajności, dużego zasięgu i półautomatycznej technologii jazdy.
Jeśli raport jest dokładny, pojazdy Landjet wejdą do produkcji w Hanowerze w Niemczech do końca 2024 roku. Fabryka produkuje obecnie Volkswagena Transportera.
Volkswagen nie skomentował raportu, ale firmy samochodowe rzadko zajmują się spekulacjami. Za to jego dział pojazdów użytkowych opublikował w listopadzie 2020 roku oświadczenie, które potwierdza, że zakład w Hanowerze rozpocznie budowę SUV-ów mniej więcej w połowie lat 20. XXI wieku. To poważna zmiana dla fabryki, która zajmuje się produkcją samochodów dostawczych:
Nasza główna fabryka w Hanowerze staje się zakładem produkcyjnym trzech całkowicie nowych samochodów elektrycznych klasy premium w Grupie. Te D-SUV-y to prawdziwie flagowe projekty: premium, w 100% elektryczne i wysoce zautomatyzowane.
W oświadczeniu dodano, że firma zainwestuje około 680 milionów euro między innymi w budowę nowej linii montażowej.
Przeczytaj też: Audi SQ5 TDI po liftingu zaprezentowane. Pod maską V6 o mocy 341 KM
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: