Karolina Chojnacka

Ferrari SF90 Spider – hybryda typu plug-in o mocy prawie 1000 KM

Ferrari SF90 Spider to najpotężniejsze w historii Ferrari z otwartym dachem.

Ferrari SF90 Spider to pierwszy roadster Ferrari będący hybrydą typu plug-in, a dzięki prawie 1000 KM i napędowi na cztery koło jego osiągi są takie, jak przystało na królestwo supersamochodów. Jego prędkość maksymalna to 340 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w 2,5 sekundy.

Hybrydowy układ napędowy SF90 jest taki sam jak w innych SF90, co oznacza umieszczony centralnie silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 4,0 litra (który sam wytwarza 769 KM), uzupełniony trzema silnikami elektrycznymi zasilanymi przez akumulator 7,9 kWh. Jeden silnik, umieszczony między silnikiem V8 a skrzynią biegów i wytwarzający 157 KM, bezpośrednio zwiększa moc silnika, podczas gdy dwie inne jednostki o mocy 97 KM napędzają po jednym przednim kole, zapewniając SF90 napęd na wszystkie koła oraz wektorowanie momentu obrotowego na przedniej osi. Całkowita moc wynosi 986 koni mechanicznych i jest przekazywana za pośrednictwem najnowszej 8-biegowej przekładni DCT Ferrari.

Ferrari SF90 Spider

Przeczytaj też: Nowożeńcy rozbili Ferrari 458 Spider

Składany dach można obniżyć lub podnieść w 14 sekund, a nawet obsługiwać, gdy samochód porusza się z niewielką prędkością. Elektrycznie sterowana tylna szyba, którą można podnieść nawet wtedy, gdy górna część jest schowana, zapewnia pewną ochronę kokpitu przed wiatrem. Ponadto środkowa część kokpitu została przeprojektowana, aby ułatwić zarządzanie przepływem powietrza: centralny element ozdobny między siedzeniami kieruje powietrze z dala od głowy i ramion pasażerów do dwuwarstwowego elementu ozdobnego w górnej części tunelu. Reszta kabiny to lustrzane odbicie SF90 Stradale, z 16-calowym zakrzywionym ekranem, wyświetlaczem przeziernym i kierownicą z dotykowymi przełącznikami na szprychach.

Ferrari SF90 Spider

Przeczytaj też: Ferrari Omologata – unikatowy egzemplarz na specjalne zamówienie. Przyspiesza do setki w 2,9 sekundy!

Ponieważ dach Spidera jest schowany w miejscu, gdzie w Stradale znajdują się otwory wentylacyjne silnika, inżynierowie Ferrari musieli przeprojektować system zarządzania ciepłem w układzie napędowym. Wprowadzili poprzeczne żaluzje w tylnej szybie, aby odprowadzać ciepło silnika. W porównaniu do coupe, Spider ma również specjalnie zaprojektowany tylny spojler z elementami stałymi i ruchomymi, które pozwalają zminimalizować opór lub maksymalizować docisk.

Ceny nie są jeszcze znane, ale prawdopodobnie Spider będzie kosztować więcej niż Stradale.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze