Ford Kuga na szczycie rankingu NCAP. Jest bezpieczniejszy od nowego Passata?

Już znamy wyniki osiągnięte przez Forda Kugę w pierwszym w historii badań Euro NCAP rankingu dla pojazdów oferujących systemy wspomagania kierowcy. Przebił konkurencję?

Pakiet systemów wspomagających kierowcę Ford Co-Pilot360, zaprojektowanych dla zapewnienia intuicyjnego prowadzenia i obniżania stresu podczas jazdy, dał nowemu SUV-owi Ford Kuga czołową pozycję w pierwszym rankingu Euro NCAP dla pojazdów oferujących systemy wspomagania kierowcy.

SUV Kuga zajął pierwsze miejsce w rankingu ogólnym przed takimi pojazdami, jak Tesla Model 3, Volvo V60 i Volkswagen Passat. Nowy program testów Euro NCAP ocenia funkcjonowanie systemów asystenckich, które wspierają prowadzenie pojazdu, pozostawiając jednak pełną odpowiedzialność kierowcy. Pomagają natomiast w wykrywaniu obiektów na drodze i przewidywaniu zdarzeń oraz reagowaniu na nie, co przyczynia się do zwiększenia pewności i obniżenia napięcia za kierownicą.

Ford Kuga na szczycie rankingu NCAP. Jest bezpieczniejszy od nowego Passata?

Kuga uzyskała ponad dwa razy więcej punktów niż Tesla Model 3 w kategorii Driver Engagement (Zaangażowanie kierowcy) i znacznie wyprzedziła zarówno Volvo V60, jak i Volkswagena Passata w kategorii Safety Backup (Wsparcie kierowcy ze strony systemów) podczas dwutygodniowych testów, w których oceniano również realną efektywność działania systemów asystenckich.

Stop & Go – dostępny w Kudze z ośmiobiegową skrzynią automatyczną – pozwala systemowi ACC doprowadzić pojazd do całkowitego zatrzymania w ruchu wymagającym zatrzymywania się i ruszania, wykorzystując do 50 procent całkowitej dostępnej siły hamowania i automatycznie ruszyć za poprzedzającym samochodem, jeśli czas zatrzymania był krótszy, niż 3 sekundy.

Czytaj też: Test Ford Kuga ST Line 1.5 EcoBoost 150 KM – bardziej amerykański

Jeśli czas zatrzymania przekracza 3 sekundy, kierowca może nacisnąć przycisk umieszczony na kierownicy lub delikatnie nacisnąć pedał przyspieszenia, by rozpocząć jazdę.

Ford Kuga na szczycie rankingu NCAP. Jest bezpieczniejszy od nowego Passata?

System utrzymywania samochodu na pasie ruchu monitoruje oznakowanie poziome na drodze i może zastosować delikatny, ale odczuwalny moment obrotowy w układzie kierowniczym, aby pomóc kierowcy utrzymać się na środku pasa za każdym razem, gdy aktywowany jest system ACC. Zaprojektowany, by wspierać kierowców przy prędkościach do 200 km/h, system wysyła też wizualne i dźwiękowe ostrzeżenia, jeśli wykryje brak rąk kierowcy na kierownicy.

Kuga jest również wyposażona w zaawansowane rozwiązania, które pomagają zapobiegać lub łagodzić skutki wypadków, m.in. asystenta martwego pola lusterek zewnętrznych i asystenta unikania kolizji na skrzyżowaniach – oba debiutujące w światowej gamie modeli – oraz układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją autonomicznego hamowania na skrzyżowaniu.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze