Jak europejski pakiet mobilności wpłynie na polskich przewoźników?
Jakie pierwsze zmiany niesie ze sobą wejście w życie tzw. pakietu mobilności dla polskiego transportu - o tym rozmawiano 26 sierpnia w trakcie specjalnej wideokonferencji z przedstawicielami stowarzyszeń przewoźników. Spotkanie, w którym uczestniczyli przedstawiciele GITD, Ministerstwa Infrastruktury oraz przewoźnicy, zorganizował Główny Inspektor Transportu Drogowego.
Część nowych przepisów w ramach tzw. pakietu mobilności przyjętego przez Parlament Europejski, weszła w życie 20 sierpnia. Alvin Gajadhur, Główny Inspektor Transportu Drogowego, powiedział:
Zmiany te nie pozostają bez wpływu na funkcjonowanie polskiej branży transportowej oraz działania kontrolne Inspekcji Transportu Drogowego. Inspekcji, która na co dzień kontroluje obszar transportu drogowego, zależy również na tym, aby chronić i wspierać polski rynek transportowy. Stąd też dzisiejsze spotkanie, możliwość wymiany informacji oraz dyskusji, tym bardziej, że wpływają do nas od strony społecznej pytania i wątpliwości
W trakcie spotkania przedstawiciele Biura Nadzoru Inspekcji oraz Biura Prawnego GITD przedstawili główne informacje dotyczące zmian dotyczących czasu pracy kierowców oraz długości wymaganych przerw, delegowania kierowców w transporcie drogowym oraz kontroli drogowych.
Przewóz materiałów niebezpiecznych ciężarówką z niesprawnymi hamulcami? A czemu nie
Pełniąca obowiązki z-ca Głównego Inspektora Transportu Drogowego Joanna Smolińska odniosła się również do zmian, które wejdą w życie w latach 2022-2024. Zmiany te będą dotyczyć m.in. możliwości wykazania zdolności finansowej przez przedsiębiorców, zasad publikacji określonych danych w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego, czy oceny ryzyka przedsiębiorstwa.
Autostrada elektryczna otwarta w Niemczech
Pytania oraz wątpliwości przewoźników dotyczące nowych regulacji oraz podejścia europejskich służb kontrolnych po wprowadzonych zmianach zostały przekazane do międzynarodowej organizacji zrzeszającej służby kontrolne Euro Contrôle Route oraz stałego przedstawicielstwa RP przy Unii Europejskiej, o czym poinformowała dyrektor Gabinetu Głównego Inspektora Urszula Nowinowska.
W spotkaniu z przewoźnikami uczestniczyli także przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.
Zostaw komentarz: