Tiry na ciasnych skrzyżowaniach w realiach polskiej „uprzejmości” drogowej
Kierowcy zestawów nie mają łatwego życia, szczególnie podczas manewrowania po miastach. Kierujący osobówkami powinni to rozumieć i starać się nie utrudniać im jazdy. Ale z drugiej strony, siedząc za kierownicą zestawu, nie można zachowywać się w stylu „duży może więcej”.
Poniższe nagranie to zapis kilku sytuacji, w których ciągniki siodłowe z naczepami, pokonywały ciasne skrzyżowania. Na widok pierwszego kierujący autem z kamerą nieco cofnął, co pozwoliło tirowi bez przeszkód przejechać.
Kierowca tira przepycha Mercedesa
Po chwili nadjechał drugi i również przemknął bez problemu. Niestety trzeci był zbyt długi, ale jego kierowcy to nie przeszkadzało. Nie zatrzymał się nawet, żeby umożliwić kierującemu autem z kamerą bezpieczne cofnięcie i zrobienie mu miejsca. Zmusił go do tego dopiero klakson. Po dźwięku czujników parkowania wnosimy, że do kolizji brakowało dosłownie centymetrów.
Kierowca tira idealnie podłożył się policji
Prawdziwy popis dał ostatni z kierowców uwiecznionych na nagraniu. Jak zauważają komentujący, rozsądniej zrobiłby przepuszczając najpierw auto z kamerą i dopiero wtedy wykonując skręt, mają sporo miejsca. On jednak skręcił oczekując, że autor nagrania ucieknie mu z drogi. Tymczasem autor pozostał na miejscu i wywiązała się kłótnia. Z jednej strony oczekiwanie uprzejmości od kierowcy osobówki było czymś naturalnym, ale z drugiej takie „wymuszanie uprzejmości” nie jest w porządku.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: