Formuła E wraca już za tydzień! Co musisz wiedzieć przed restartem sezonu?
Formuła E wznowi ściganie już 5 sierpnia w Berlinie. Sześć wyścigów w dziewięć dni na trzech różnych układach toru zdecyduje, kto zostanie zwycięzcą Mistrzostw Formuły E ABB FIA 2019/20. To może być najbardziej intensywny finał sezonu w historii sportów motorowych.
Zawody Formuły E z powodu pandemii COVID-19 zostały zawieszone 29 lutego. Po pięciu przeprowadzonych wyścigach w klasyfikacji generalnej prowadzi António Félix da Costa z DS Techeetah, przed Mitchem Evansem z Panasonic Jaguar Racing i Alexandrem Simsem z BMW i Andretti Motorsport.
W klasyfikacji generalnej zespołów prowadzi DS Techeetah, przed BMW i Andretti Motorsport i Panasonic Jaguar Racing.
Formuła E dokończy sezon sześcioma wyścigami na trzech różnych konfiguracjach toru na byłym lotnisku Berlin-Tempelhof. Wszystko rozegra się w terminie 9 dni.
Wyścigi odbędą się w terminach 5-6 sierpnia, 8-9 i 12-13 sierpnia.
Każda para wyścigów będzie przebiegać w innym układzie toru, prezentując możliwości dla różnych strategii i zapewniając idealne warunki dla z natury nieprzewidywalnych, ekscytujących całkowicie elektrycznych wyścigów ulicznych Formuły E.
W trakcie szóstej i siódmej rundy zawodów Formuły E na torze Tempelhof zawodnicy będą ścigać się na odwróconej, 2,3-kilometrowej pętli.
W ósmej i dziewiątej rundzie kierowcy będą się ścigać na tradycyjnej nitce toru.
W dwóch ostatnich wyścigach sezonu zawodnicy będą jeździć po nowej wersji toru Beriln-Tempelhof z 16 zakrętami. Ten nowy, bardziej techniczny układ toru, z ciaśniejszymi środkowym i ostatnim sektorem ma stanowić ciekawe wyzwanie dla zespołów, kierowców i organizatorów.
Przeczytaj też: Z Formuły 1 do Formuły E. Nick Chester przechodzi do Mercedesa
Dyrektor sportowy Formuły E, Frederic Espinos, wyznał, że organizacja sześciu wyścigów w terminie 9 dni, to nie lada wyzwanie:
Robimy coś, czego nigdy wcześniej nie widziano w światowej klasy sporcie motorowym. To przykład tego, jak reaktywna i innowacyjna jest Formuła E – to jest w naszym DNA.
Wyścigi w obu kierunkach powodują wiele implikacji. Nie chodzi tylko o obrócenie wszystkich znaczników hamowania i kratek. Musieliśmy upewnić się, że cała technologia nadawania, nakładki, branding, środki bezpieczeństwa, bariery, krawężniki i odpływy działają, oraz odpowiednio to wszystko zaplanować – jednocześnie wprowadzając zmiany w życie w zaledwie 24 godziny, przy zmniejszonych zasobach ludzkich.
Zgodnie z niemieckimi rozporządzeniami związanymi z globalną pandemią koronawirusa, na torze nie będzie mogło przebywać więcej niż 1000 osób. Personel każdego zespołu zostanie ograniczony do 20 osób. Wszystkie pozostałe operacje będą przeprowadzane zdalnie.
Przeczytaj też: Jak istotne są dane w Formule E?
Najnowsze
- 
                                                
                                                    
	Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. - 
                                                
                                                    
	Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
 - 
                                                
                                                    
	Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
 - 
                                                
                                                    
	Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
 - 
                                                
                                                    
	Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
 
	
	
	
	
	
	
	
Zostaw komentarz: