Nowy Triumph Tiger 900 mocno podnosi poprzeczkę
Lepsze osiągi, wydajniejszy silnik i nowa gama modelowa. Oto co oferuje nowy Triumph Tiger 900 2024.
Spis treści
- Triumph Tiger 900 ma poprawiony silnik, hamulce i bogatsze wyposażenie
- Nowy Triumph Tiger 900 jest dostępny w czterech wersjach
- Do nowego Triumpha Tiger 900 dostępnych jest ponad 50 akcesoriów
- Triumph Tiger 900 2024 – ceny w Polsce
Triumph Tiger 900 ma poprawiony silnik, hamulce i bogatsze wyposażenie
W trzycylindrowym silniku Tigera 900 zaszły znaczące zmiany – zaktualizowane elementy silnika dostarczają 13% wzrost mocy maksymalnej w stosunku do poprzedniej generacji, dając 108 KM oraz wyższy moment obrotowy wynoszący 90 Nm. Nowy silnik oferuje także łatwiejszą w opanowaniu moc przy niskich obrotach. Silnik Tigera 900 pomimo wzrostu mocy w całym zakresie obrotów, ma spalać 9% mniej paliwa niż poprzednik.
Triumph Tiger 900 ma teraz wzmocnione hamulce dla lepszej kontroli i krótszej drogi hamowania, oraz nowy system ostrzegania podczas nagłego hamowania, który aktywuje światła awaryjne.
Na pokładzie znajdziemy też duży 7-calowy wyświetlacz TFT z nowymi grafikami i systemem menu oraz ładowarką USB-C w kokpicie, a także łącznością Bluetooth – My Triumph w standardzie we wszystkich modelach.
Nowy Triumph Tiger 900 jest dostępny w czterech wersjach
Gama Tigera 900 posiada nowe nadwozie, z nowym dziobem, kokpitem i panelami bocznymi. Całości dopełnia odświeżony design z nowymi grafikami.
Fotele zaprojektowano tak, by dostarczać więcej komfortu podczas pokonywania długich tras. Z 20 mm regulacją wysokości siedzenia dla wszystkich modeli i akcesoryjną, obniżoną, podgrzewaną kanapą, która oferuje możliwość redukcji wysokości o kolejne 20 mm.
Poprawiono także amortyzowany system mocowania kierownicy, który dodaje komfortu podczas jazdy, a pozycja kierownicy w wersji Rally Pro została przesunięta o 15 mm w stronę kierowcy. Ta niewielka zmiana podnosi komfort podczas jazdy na siedząco, zwiększają kontrolę oraz precyzję prowadzenia w pozycji stojące, w trakcie jazdy w terenie.
Nowa rodzina Tigera 900 składa się z modeli GT, GT Pro oraz Rally Pro – w każdym z motocykli jest spora lista ulepszeń:
- Zoptymalizowany cornering ABS i kontrola trakcji działająca w zakrętach wraz z jednostką IMU
- Do sześciu trybów jazdy w tym Road, Rain, Sport, Off-Road oraz tryb Rider dla modeli GT Pro, Rally Pro, oraz dedykowany tryb Off-Road Pro (dostępny tylko w Rally Pro)
- W pełni LED-owe oświetlenie ze światłami do jazdy dziennej w przedniej lampie oraz kompaktowym oświetleniem z tyłu
- Quickshifter Triumph Shift Assist (w standardzie w wersjach GT Pro & Rally Pro)
- Podgrzewane manetki i siedzenia (w standardzie w wersjach GT Pro & Rally Pro)
- System monitorowania ciśnienia w oponach (w standardzie w wersjach GT Pro & Rally Pro)
- Hamulce Brembo Stylema® Monobloc
- Ulepszone zawieszenie:
- GT posiada w pełni regulowany widelec Marzocchi 45 mm USD typu kartridż o skoku 180 mm z przodu oraz zawieszenie o skoku 170 mm z ręczną regulacją wstępnego napięcia sprężyny, oraz odbicia z tyłuGT Pro oferuje w pełni regulowany widelec Marzocchi 45 mm USD typu kartridż o skoku 180 mm z przodu oraz zawieszenie o skoku 170 mm z elektroniczną regulacją wstępnego napięcia sprężyny, oraz odbicia z tyłu
- Rally Pro to w pełni regulowany widelec Showa 45 mm USD typu kartridż o skoku 240 mm z przodu, z manualną regulacją napięcia wstępnego, odbicia i kompresji, oraz w pełni regulowany amortyzator z manualną regulacją napięcia wstępnego i odbicia z tyłu o skoku 230 mm
- Regulowana szyba i siedzenie regulowane w zakresie 20 mm
- 20-litrowy zbiornik paliwa
Do nowego Triumpha Tiger 900 dostępnych jest ponad 50 akcesoriów
W pełni wyposażony pakiet Performance oferuje nowy tłumik Akrapovič, pierwszy z całej linii wspólnie zaprojektowanych układów wydechowych. Tytanowy wydech z karbonową końcówką „odchudza” motocykl o 1kg, a także sprawia, że oferuje jeszcze lepszy dźwięk. Pakiet zawiera przednie i tylne „dynamiczne” kierunkowskazy oraz obrabiane maszynowo podnóżki typu adventure.
Pakiet Protection zawiera kluczowe akcesoria, w tym dolne i górne gmole silnika, tank pad, osłonę pompy, osłony widelca, terenową osłonę chłodnicy oraz przedniej lampy. Pakiety Trekker i Expedition to dwa różne, skrojone na wymiar opcje bagażu na długodystansowe podróże lub wyprawy przebiegające poza utartym szlakiem.
Triumph Tiger 900 2024 – ceny w Polsce
Klienci już teraz mogą składać zamówienia w salonach Triumpha, a pierwsze motocykle pojawiają się u dealerów w lutym 2024 roku.
- Triumph Tiger 900 GT – 64 995 zł
- Triumph Tiger 900 GT Pro – 72 995 zł
- Triumph Tiger 900 Rally Pro – 75 995 zł
Najnowsze
-
Ta firma miała być drugą Teslą. Właśnie ogłosiła bankructwo
Przechodzenie świata motoryzacji na elektromobilność, dało szansę na wybicie się nowym producentom samochodów. Symbolem, że sukces zupełnego nowicjusza jest możliwy, stała się Tesla, ale nie tylko Elon Musk chciał być wizjonerem. Razem z nim startował Henrik Fisker, ale on nie miał tyle szczęścia. -
Drogowa utarczka między motocyklistą i kierowcą Mazdy. Obaj okazali się siebie warci
-
Kiedy można jechać lewym pasem? Za złamanie tych zasad grożą wysokie mandaty
-
Kupiła elektryczne auto za 300 tys. zł, wystarczyło drobne uszkodzenie, by auto trafiło na złom
-
Siedział mu na zderzaku i poganiał światłami, więc nagrywający wpuścił go prosto w ręce policji
Zostaw komentarz: