Fabryki Audi w Europie powoli będą wracać do normalnej produkcji
W najbliższych tygodniach Audi stopniowo przywracać będzie produkcję w swoich europejskich fabrykach. W połowie marca koncern ogłosił czasowe jej zawieszenie. Powodem tej marcowej decyzji były spowodowane pandemią koronawirusa zakłócenia w łańcuchu dostaw oraz zmniejszony popyt na gotowe samochody.
Obecny restart światowej sieci produkcyjnej Audi oraz łańcucha dostawców i usługodawców jest ściśle skoordynowany w ramach Grupy Volkswagen. Główną przesłanką do ponownego uruchomienia produkcji jest wdrożenie kompleksowego pakietu środków mających na celu zapewnienie pracownikom najwyższego stopnia bezpieczeństwa. AUDI AG postępuje przy tym zgodnie z wytycznymi Instytutu Roberta Kocha oraz przepisów ochrony zdrowia danego kraju produkcji.
Teraz wszelkie działania mające na celu ochronę zdrowia pracowników mają najwyższy priorytet – wyjaśnia przewodniczący rady pracowniczej Audi, Peter Mosch. „Ponownemu uruchomieniu produkcji będzie towarzyszył kompleksowy pakiet środków zapewniających ochronę zdrowia zatrudnionych”. Obejmuje to na przykład jasne zasady dotyczące odległości między pracownikami i higieny, zmodyfikowany system zmian mający na celu zminimalizowanie kontaktów oraz obowiązek zasłaniania ust i nosa w obszarach, w których zachowanie minimalnej odległości 1,5 metra między osobami nie jest możliwe. Firma stworzyła również fizyczne bariery w krytycznych miejscach. Na przykład w przypadku procesu wstępnego montażu drzwi, dwóch pracowników pracuje jednocześnie przy tym samym regale transportowym i stoi naprzeciwko siebie. Tutaj sami pracownicy wymyślili, opracowali i zamontowali przezroczystą barierę wykonaną z tworzywa sztucznego.
Kierownicy działów i grup produkcyjnych, wraz z ekspertami z zakresu bezpieczeństwa pracy, ochrony zdrowia, inżynierii przemysłowej i rady zakładowej, przyjrzeli się każdemu miejscu pracy, przeanalizowali je i opracowali sugestie ulepszeń. Tylko za zgodą wszystkich zaangażowanych osób miejsce pracy jest uważane za „przygotowane na koronę”.
Grupa robocza przyjrzała się także środowisku pracy: przestrzeniom grupowym, bramom fabrycznym, parkingom i wewnętrznemu ruchowi, a także stołówkom i cateringowi. Audi opracowało odpowiednie rozwiązania dla wszystkich obszarów. Pracownicy zostaną z wyprzedzeniem poinformowani na piśmie o podjętych środkach i działaniach oraz – już po wznowieniu pracy – otrzymają od swoich przełożonych liniowych kompleksowe instrukcje dotyczące bezpieczeństwa. Regularne aktualizacje przepisów ukazywać się będą w wewnętrznych mediach internetowych i w postaci ogłoszeń w zakładach.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Kierowcy ciągle nabierają się na znak E-17a. Hamują widząc go i właśnie za to dostają mandat
Odwiecznym problem kierowców jest niedouczenie, prowadzące do niezrozumienia przepisów i błędnego ich interpretowania. Prowadzi to do niebezpiecznych sytuacji i może skutkować słonymi mandatami. Tak jest na przykład w przypadku znaku E-17a. -
Rowerzysta wjechał prosto pod auto i zadzwonił na policję. Zderzenie dwóch absurdów
-
Nowy sposób kontroli kierowców. Dostaną specjalne opaski
-
Koniec przywileju dla właścicieli aut elektrycznych. Życie za szybko go zweryfikowało
-
Znasz trik taksówkarzy na chłodzenie auta bez klimatyzacji? Używaj, nawet jak masz klimę
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
O kurcze trzeba wracać do pracy, ale 8 godzin w masce to kiepska sprawa.