Protest motocyklistów w Brukseli
Ponad 4.5 tysiąca motocyklistów z całej Europy protestowało w sobotni poranek w Brukseli przeciwko niedawno przyjętym obostrzeniom prawnym związanym z obligatoryjnym przeprowadzaniem badań technicznych w motocyklach.
Wcześniej jedynie właściciele pojazdów czterokołowych zobowiązani byli do przeprowadzania corocznych badań technicznych swoich pojazdów. Teraz grono to zasilić mają właściciele motocykli oraz skuterów.
![]() |
fot. materiały prasowe
|
Według Federalnej Agencji Zarządzania Kryzysowego (FEMA), takie badania będą kosztować kierowców jednośladów łącznie około 1.2 biliona euro. Wiceprezydent Komisji Europejskiej, Siim Kallas, ogłosił wprowadzenie nowych zmian wraz z początkiem lipca tłumacząc, że taki zabieg znacząco wpłynie na poprawę bezpieczeństwa na drodze. To oświadczenie spotkało się z szeroką krytyką ze strony FEMA. Specjaliści stwierdzili, że wprowadzenie tych przepisów „nie przyniesie żadnych korzyści w zakresie bezpieczeństwa, co zostało poparte wieloma przeprowadzonymi badaniami”. Joe Verrecke, prezes belgijskiej Federacji Angry Bikers, dodał również, że „jedynie 0.3 proc. wypadków motocyklowych w Belgii i zaledwie 0.6 proc. w Europie spowodowanych jest przez problemy techniczne”.
A co wy myślicie o nowych zmianach w przepisach unijnych? Czy wydają się wam one tak surowe, jak motocyklistom protestującym w Brukseli?
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: