Protest motocyklistów w Brukseli
Ponad 4.5 tysiąca motocyklistów z całej Europy protestowało w sobotni poranek w Brukseli przeciwko niedawno przyjętym obostrzeniom prawnym związanym z obligatoryjnym przeprowadzaniem badań technicznych w motocyklach.
Wcześniej jedynie właściciele pojazdów czterokołowych zobowiązani byli do przeprowadzania corocznych badań technicznych swoich pojazdów. Teraz grono to zasilić mają właściciele motocykli oraz skuterów.
![]() |
|
fot. materiały prasowe
|
Według Federalnej Agencji Zarządzania Kryzysowego (FEMA), takie badania będą kosztować kierowców jednośladów łącznie około 1.2 biliona euro. Wiceprezydent Komisji Europejskiej, Siim Kallas, ogłosił wprowadzenie nowych zmian wraz z początkiem lipca tłumacząc, że taki zabieg znacząco wpłynie na poprawę bezpieczeństwa na drodze. To oświadczenie spotkało się z szeroką krytyką ze strony FEMA. Specjaliści stwierdzili, że wprowadzenie tych przepisów „nie przyniesie żadnych korzyści w zakresie bezpieczeństwa, co zostało poparte wieloma przeprowadzonymi badaniami”. Joe Verrecke, prezes belgijskiej Federacji Angry Bikers, dodał również, że „jedynie 0.3 proc. wypadków motocyklowych w Belgii i zaledwie 0.6 proc. w Europie spowodowanych jest przez problemy techniczne”.
A co wy myślicie o nowych zmianach w przepisach unijnych? Czy wydają się wam one tak surowe, jak motocyklistom protestującym w Brukseli?
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?

Zostaw komentarz: