BMW Alpina B3 oraz D3 S po liftingu – nowy wygląd i większa moc. Wiemy, ile kosztują!
Alpina przedstawiła nowe wersje kultowych modeli BMW Alpina B3 oraz D3 S. Oba samochody mocno się zmieniły, ale nie tylko w kwestii wyglądu. Spore zmiany zaszły też pod maską...
BMW Alpina B3 z silnikiem benzynowym oraz D3 S z silnikiem diesla to odpowiedniki BMW Serii 3. Seria 3 niedawno przeszła facelifting, więc debiut propozycji prestiżowej manufaktury był tylko kwestią czasu.
BMW Alpina B3 oraz D3 S, podobnie jak odświeżona Seria 3, zyskały nową, szerszą atrapę chłodnicy i ostrzej narysowane reflektory. Także zderzaki zostały nieco zmodyfikowane. Kolorystyka i felgi zostały bez zmian – manufaktura z Buchloe konsekwentnie stawia na granat, biel, ciemną zieleń i czerń, zestawiając je z obręczami o szprychowym wzorze.
Wewnątrz samochodów pojawiły się dwa ekrany, połączone w całość, korzystające ze zaktualizowanego systemu BMW 8. Dodatkowo w kabinie uwagę przykuwają także liczne elementy ze skóry, aluminium, a nawet drewna.
Specjaliści z Buchloe wykorzystali lifting również do poprawek zawieszenia. Zestaw Alpina Sport zyskał nowe sprężyny, odboje, stabilizatory i amortyzatory o zmiennej sile tłumienia. Na nowo skalibrowano także układ kierowniczy, w celu uzyskania lepszego sprzężenia zwrotnego.
Najważniejsze zmiany zaszły jednak pod maską. W BMW Alpina B3 zastosowano nowe oprogramowanie, zwiększony dolot i poprawiono układ chłodzenia. Teraz trzylitrowa sześciocylindrówka z podwójnym doładowaniem generuje 495 KM mocy i 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego – to wzrost odpowiednio o 33 KM i 30 Nm w stosunku do dotychczasowego wydania. Od 0 do 100 km/h odświeżone BMW Alpina B3 rozpędza się w 3,6 sekundy (3,7 sekundy w kombi), a prędkość maksymalna to 302 km/h.
Silnik diesla w BMW Alpina D3 S pozostał niezmieniony i generuje ma 355 KM i 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Auto od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,6 sekundy (4,8 sekundy w wersji Touring) i osiąga maksymalnie 273 km/h.
BMW Alpina B3 oraz D3 S – cena
Ceny BMW Alpina B3 startują od 88 600 euro, a BMW Alpina D3 S kosztuje minimum 77 050 euro.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: