
Renault Scenic Vision – nietypowa hybryda. Renault stawia na nową technologię
Renault Scenic, jakie znaliśmy do tej pory, przeszło do historii. Francuski producent zaprezentował jego następcę, któremu bliżej jest do SUV-a niż do vana. To nietypowa hybryda łącząca silnik elektryczny z silnikiem wodorowym.
Segment vanów na naszych oczach przechodzi do historii. Jakiś czas temu Renault ogłosiło, że kończy produkcję modeli Scenic i Grand Scenic. I choć wydawało się, że to ostateczny koniec Scenica to okazuje się, że francuski producent nie zamierza z niego całkowicie rezygnować.

Renault Scenic Vision – hybryda z technologią H2-Tech
Renault Scenic Vision to koncepcyjny model będący nietypową hybrydą, łączącą silnik elektryczny z silnikiem wodorowym.
Technologia H2-Tech ma na celu skrócenie przestojów związanych z ładowaniem. Układ napędowy składa się z:
- zamontowanego z przodu silnika elektrycznego o mocy 218 KM
- wodorowych ogniw paliwowych zwiększających moc o 22 KM
- akumulatora o mocy 40 kWh
Ta hybrydowa konfiguracja ma umożliwić samochodowi użycie dwukrotnie lżejszego akumulatora przy tym samym zasięgu. Po 2030 roku, kiedy sieć stacji wodorowych rozszerzy się, Renault spodziewa się zasięgu do 800 kilometrów przy czasie uzupełniania wodoru wynoszącym około pięciu minut.
Renault Scenic Vision – design
Koncepcyjny Scenic odcina się od swoich korzeni i mocno wchodzi w segment SUV-ów. Auto przyjmuje najnowszy język projektowy francuskiego producenta, wyróżniając się mocno rzeźbionym nadwoziem z futurystycznymi detalami. Z przodu da się zauważyć cienkie reflektory LED z dodatkowymi jednostkami LED umieszczonymi niżej. Z tyłu uwagę zwracają światła LED w kształcie bumerangu.
Renault Scenic Vision ma 4490 mm długości, 1900 mm szerokości i 1590 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2835 mm. Według francuskiego producenta waga tego modelu to 1700 kg.

Wnętrze samochodu jest mocno futurystyczne. Uwagę zwraca wiele ekranów, przesuwne siedzenia i fantazyjne oświetlenie. Jak zapewnia francuski producent, system rozpoznawania twarzy automatycznie otwiera drzwi i dostosowuje ustawienia pojazdu do profilu kierowcy, a każde siedzenie jest wyposażone w mikrofony i głośniki zapewniające osobisty dźwięk i optymalną komunikację między pasażerami. Na pokładzie znalazł się również trener jazdy, który uczy kierowcę lepiej jeździć i dba o jego zdrowie.

Renault Scenic Vision powstało z materiałów, z których aż 70% pochodzi z recyklingu, a 95% ma nadawać się do ponownego przetworzenia. Wewnątrz auta nie znajdziemy skóry, a tapicerka jest wykonana z poliestru z recyklingu o niskiej zawartości węgla, a 30% plastiku pochodzi z biosurowców.

Renault Scenic Vision – premiera
Według głównego projektanta, Renault Scenic Vision w 90% jest gotowe do produkcji. Samochód produkcyjny zapowiedziano na 2024 rok i zostanie zbudowany na platformie CMF-EV.
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: