
Volkswagen zapowiada dwa elektryczne modele. Przy okazji wskrzesza legendę
Do 2026 roku na drogi wyjadą dwa nowe elektryczne samochody - pick-up i terenowy SUV.
Volkswagen chce „zelektryfikować” legendarną w USA markę Scout, wprowadzając na tamtejszy rynek elektrycznego pick-upa i R-SUV-a.
Samochody zostaną zaprojektowane w USA i będą tam produkowane dla amerykańskich klientów. W tym celu jeszcze tym roku w zostanie powołana osobna, niezależna firma, a Grupa Volkswagen przeniesie kultową amerykańską markę Scout w XXI wiek dzięki elektryfikacji. Herbert Diess, prezes zarządu Grupy Volkswagen, wyznał:
Elektryfikacja daje nam historyczną możliwość wejścia jako Grupa do bardzo atrakcyjnego segmentu pick-upów i pojazdów typu R-SUV, co pomoże nam zrealizować plan stania się znaczącym graczem na rynku amerykańskim.

Marka Scout w latach 1961 – 1980 produkowała terenowe pick-upy i SUV-y w Indianie przez producenta sprzętu rolniczego International Harvester. Przez pewien czas z powodzeniem rywalizowały one na rynku z Jeepem Wranglerem i Fordem Bronco. W 2021 prawa do nazwy Scout zostały przejęte przez Grupę Volkswagen.
Pierwsze prototypy mają zostać zaprezentowane w przyszłym roku, a rozpoczęcie produkcji planowane jest na 2026 rok. Elektryczne Scouty powstaną na nowej platformie, przeznaczonej dla pick-upów i aut terenowych, która pozwoli poszerzyć portfolio elektrycznych aut Grupy Volkswagen.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: