Volkswagen sprzedał wszystkie samochody elektryczne na ten rok. Klienci muszą uzbroić się w cierpliwość
Planujesz zakup samochodu elektrycznego należącego do koncernu Volkswagen? Musisz uzbroić się w cierpliwość.
Grupa Volkswagen sprzedała w tym roku 99 tysięcy samochodów elektrycznych. I więcej już nie sprzeda. Niemiecki koncern nie jest w stanie wyprodukować więcej aut.
Dyrektor generalny koncernu Volkswagen, Herbert Diess, w rozmowie z „Financial Times” wyznał, że firma boryka się z rekordową ilością zamówień na samochody elektryczne:
Zasadniczo wyprzedaliśmy wszystkie modele elektryczne w Europie i Stanach Zjednoczonych na ten rok.
Marki należące do koncernu Volkswagen dalej będą przyjmować zamówienia i rezerwacje na samochody elektryczne, ale klienci muszą mieć świadomość, że dostawy będą realizowane dopiero w przyszłym roku.
Dlaczego Volkswagen nie jest w stanie wyprodukować więcej samochodów elektrycznych? Wszystko z powodu światowego kryzysu związanego z półprzewodnikami, pandemią COVID-19 oraz wojną w Ukrainie. Ograniczone możliwości produkcyjne sprawiają, że produkcja przesuwa się o kolejne tygodnie i miesiące.
Volkswagen (oraz inni producenci samochodów) cały czas pracuje nad zmniejszeniem opóźnień w produkcji. Analitycy i eksperci przewidują, że problemy z dostawami i niedoborem półprzewodników polepszą się w drugiej połowie roku.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: