
W miesiąc ponad milion samochodów przejechało tunelem pod Ursynowem. Kierowcy muszą uważać na prędkość!
Codziennie kilkadziesiąt tysięcy kierowców korzysta każdego dnia z tunelu na Ursynowie w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy. Właśnie minął miesiąc od oddania do ruchu ostatniego odcinka S2 Południowej Obwodnicy Warszawy, który połączył funkcjonujące już odcinki autostrady A2.
Droga ekspresowa S2 – Południowa Obwodnica Warszawy – spina autostradę A2 wchodzącą w skład europejskiej trasy E30, najważniejszego szlaku komunikacyjnego na osi wschód-zachód przebiegającego przez Europę.
Od 20 grudnia 2021 roku kierowcy mogą korzystać z 4,6-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S2 pomiędzy węzłami Puławska i Warszawa Wilanów wraz z tunelem pod Ursynowem. Tunel pod Ursynowem w ciągu trasy S2 jest najdłuższym tunelem drogowym w Polsce
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podsumowała miesiąc korzystania przez kierowców z tunelu na Południowej Obwodnicy Warszawy.
Od 20 grudnia 2021 roku tunelem pod Ursynowem przejechało ponad 1,2 miliona pojazdów. Więcej kierowców jeździ w kierunku Terespola – to ponad 660 tysięcy. W kierunku Poznania to nieco ponad 580 tysięcy.

Z chwilą otwarcia tunelu uruchomiony został odcinkowy pomiar prędkości. Obserwacją objęto odcinek o długości 2,5 kilometra. W tunelu samochody mogą jechać nie szybciej niż 80 km/h. Ponadto należy trzymać odpowiedni dystans do poprzedzającego auta oraz unikać zmian pasa ruchu.
Jak poinformowała Monika Niżniak, rzeczniczka Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, od otwarcia tunelu 20 grudnia 2021 roku do 31 grudnia 2021 roku, system 12 kamer zarejestrował 4623 przekroczeń prędkości. Na szczęście do dziś w tunelu nie doszło do kolizji czy wypadku.
Monitoring w tunelu pod Ursynowem
Sytuacja w tunelu jest monitorowana przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Pracownicy Centrum Zarządzania Tunelem (CZT) mają podgląd z 134 kamer zamontowanych wewnątrz i na wlotach obiektu. Dostęp do monitoringu, oprócz CZT, mają również Komenda Stołeczna Policji oraz Centrum Bezpieczeństwa m.st. Warszawa.
Wizyjny system dozoru posiada funkcję automatycznego wykrywania określonych zdarzeń, np. pojawienie się pieszego, zatrzymanie pojazdu lub jazdę pod prąd. Algorytmy są w stanie identyfikować, monitorować i zgłaszać sytuacje oraz obiekty mogące stanowić potencjalne ryzyko wypadku lub pożaru. Przekonali się o tym nieodpowiedzialni kierowcy, których niebezpieczne zachowania GDDKiA udostępniła na filmie:
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: