
Szybciej pojedziemy przez Podkarpacie. Kolejne kilometry Via Carpatia udostępnione kierowcom
Kierowcy podróżujący po wschodzie kraju mogą już korzystać z kolejnych trzech odcinków trasy S19, będącej częścią międzynarodowego korytarza transportowego Via Carpatia. Inwestycja powinna znacząco wpłynąć na usprawnienie ruchu na Podkarpaciu.
Od 6 grudnia 2021 roku kierowcy mogą korzystać z prawie 30 kilometrów drogi ekspresowej S19 od węzła Rudnik nad Sanem do węzła Łowisko (dotychczasowa nazwa – węzeł Kamień). Udostępnione do ruchu trzy odcinki drogi ekspresowej S19 to:
- Rudnik nad Sanem – Nisko o długości 6,4 km
- Nisko – Jeżowe (dotychczasowa nazwa Podgórze) o długości 11,5 km
- Jeżowe – Łowisko (dotychczasowa nazwa Kamień) o długości 10,3 km
Oznacza to, że kierowcy przejeżdżający przez Podkarpacie mają już do dyspozycji łącznie 68 kilometrów nowej drogi ekspresowej.
W realizacji wciąż jest 47,1 kilometrów (to odcinki Zdziary – Rudnik nad Sanem i Łowisko – Sokołów Małopolski Północ, Rzeszów Południe – Babica, Iskrzynia – Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe – Dukla).
Z kolei następne 53,9 kilometrów jest w przygotowaniu (odcinek Babica – Jawornik na etapie przetargu, a odcinki Jawornik – Lutcza – Domaradz, Domaradz – Iskrzynia i Dukla – Barwinek na etapie realizacji koncepcji programowej).

Via Carpatia w Polsce
Via Carpatia to kluczowy, liczący kilka tysięcy kilometrów korytarz transportowy łączący Europę Północną i Południową. Szlak Via Carpatia integruje systemy transportowe wielu krajów – Litwy, Polski, Ukrainy, Białorusi, Słowacji, Węgier, Rumunii, Bułgarii, Grecji, Chorwacji i Turcji. Przyczynia się do integracji krajów, przez które przebiega i usuwania barier w podróżowaniu pomiędzy nimi.
Via Carpatia na terenie Polski to trasa, której łączną długość szacuje się na około 700 kilometrów. Na terenie Polski w skład szlaku drogowego Via Carpatia wchodzą odcinki dróg ekspresowych S61, S16, S19 pomiędzy miejscowościami Budzisko, Suwałki, Ełk, Białystok, Lublin, Rzeszów, Barwinek. Droga będzie docelowo przebiegać przez teren pięciu województw – podlaskiego, warmińsko-mazurskiego, mazowieckiego, lubelskiego i podkarpackiego.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: