Toyota Aygo X – mały crossover o niewielkiej mocy. Rewolucja w segmencie A?
Aygo X, to nowy miejski crossover segmentu A od Toyoty, który już wkrótce wyjedzie na drogi. Zaskakuje wyglądem, ale rozczarowuje, gdy zajrzymy pod maskę.
Toyota Aygo X to reprezentant miejskiego segmentu A, który w nie przypomina klasycznego przedstawiciela tej grupy. Japończycy mocno zmienili proporcje nadwozia i zwiększyli prześwit. W ten sposób powstał jeden z najmniejszych crossoverów na rynku. Nowe Aygo bazuje bowiem na tej samej platformie GA-B w architekturze TNGA co Yaris oraz Yaris Cross – pełnoprawni przedstawiciele segmentu B.
Nowy crossover ma 3700 mm długości, 1740 mm szerokości i 1510 mm wysokości, co oznacza, że jest o 235 mm dłuższe, 125 mm szersze i 50 mm wyższe od poprzednika. Rozstaw osi jest większy od Aygo drugiej generacji o 90 mm i bagażnik, który teraz zmieści 231 litrów, co jest wynikiem lepszym o 63 litry. Podwozie nowego modelu umożliwia zastosowanie 18-calowych kół. Promień skrętu Aygo X wynosi 4,7 m
Toyota Aygo X wyróżnia się szeregiem ciekawych detali. To przede wszystkim ostro narysowane światła LED, wysoko poprowadzona linia okien i pokaźne nadkola wyłożone ochronnym plastikiem, które budzą skojarzenia z przedstawicielami wyższych segmentów rynku.
Wnętrze samochodu jest minimalistyczne. Znajduje się tu typowa dla tanich samochodów niepełna tapicerka i niezbyt urozmaicony kokpit. Uwagę zwraca przede wszystkim9-calowy, dotykowy ekran, który może obsługiwać łączność z Apple CarPlay i Android Auto, nawigację czy system audio JBL.
Na uwagę zasługują systemy wsparcia kierowców dostępne w ramach standardowego pakietu Toyota Safety Sense z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, aktywnym tempomatem, asystentem utrzymania pasa ruchu czy systemami pomagającymi uniknąć kolizji. Większość z nich jest nowością w segmencie A. Aygo X otrzymało także dodatkowe usprawnienia poprawiające bezpieczeństwo bierne, w tym wzmocnienia nadwozia skutecznie pochłaniające siłę uderzenia.
Toyota Aygo X – gama jednostek napędowych
Toyota Aygo X napędzana przez 1-litrowy silnik benzynowy o mocy 72 KM, który może być parowany z 5-stopniowym automatem lub bezstopniową skrzynią S-CVT. W obu przypadkach samochodzik od 0 do 100 km/h ma rozpędzać się w granicach 15,5 sekundy.
Co warte podkreślenia, Aygo X nie będzie miało zbyt wielu rywali w wymierającym powoli segmencie A. Pytanie tylko czy cena pozostanie równie atrakcyjna jak dotychczas, bo to głównie ona przyciągała klientów do salonów Toyoty. Zgodnie z przewidywaniami pierwsze sztuki Aygo X powinny trafić do salonów w 2022 roku.
Najnowsze
-
To koniec darmowych autostrad w Polsce? Rząd może nie mieć wyjścia
Chociaż obecna koalicja rządząca nie zamierzała realizować obietnic PiS w sprawie szybkiego zniesienia opłat na wszystkich polskich autostradach, docelowo wszystkie miały być bezpłatne. Miały, ale nie wiadomo czy będą, ponieważ rządu może być nie stać na utrzymywanie ich z budżetu państwa. -
Za mały budżet i unieważniony przetarg – budowa nowego odcinka S17 wreszcie (chyba) może się zacząć
-
Motocyklowe zabezpieczenia antykradzieżowe – przegląd rozwiązań na sezon 2024
-
Kierująca „nie zachowała ostrożności” nielegalnie zawracając prosto pod koła busa
-
Rząd dopłaci do zakupu używanych samochodów. Na stole 1,6 mld zł
Zostaw komentarz: