Polacy w trakcie pandemii odkładają przeglądy techniczne samochodów. Wyjaśniamy, dlaczego nie należy tego robić
Niemal połowa kierowców obawia się, że ich samochód mógł stać się bardziej zawodny w związku z pandemią koronawirusa.
Z badania firmy Castrol przeprowadzonego w Polsce wynika, że w czasie pandemii aż 66% kierowców odkładało na później zaplanowane przeglądy serwisowe pojazdów. Najczęściej podawanym powodem, dla którego właściciele nie zabierali samochodów do serwisu, była konieczność stosowania środków bezpieczeństwa lub brak poczucia bezpieczeństwa przy wychodzeniu z domu oraz trudności z umówieniem się na wizytę.
Prawie połowa ankietowanych obawia się, że niższy przebieg oraz pominięcie wizyt w serwisie z powodu lockdownu mogą mieć negatywny wpływ na niezawodność samochodu.
Wnioski z badania pokazują, jak ważne jest, by serwisy informowały klientów powracających do warsztatów o stosowaniu środków do dezynfekcji oraz korzyściach płynących z przestrzegania harmonogramu przeglądów. Opóźnianie regularnego serwisowania może zwiększyć prawdopodobieństwo nagromadzenia się szlamu w silniku, który może zatykać ważne kanały olejowe, zmniejszając moc oraz wydajność i ogólną żywotność silnika.
Nawet przy normalnym użytkowaniu olej silnikowy w samochodzie może ulegać degradacji w bardzo wysokich temperaturach, co z czasem może objawiać się nagromadzeniem szlamu. Proces ten nasilają częsta jazda na krótkich odcinkach, paliwo niskiej jakości, spóźniona lub pominięta wymiana oleju, jak również częste zatrzymywanie się i ruszanie, które staje się coraz powszechniejsze w zatłoczonych miastach.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: