
BMW rezygnuje z popularnego gadżetu. Wszystko z powodu kryzysu półprzewodników
Gadżet, który w praktyce znacznie poprawia bezpieczeństwo na drodze znika z oferty bawarskiego producenta. Prawdopodobnie śladami BMW pójdą inni popularni producenci, jak Mercedes czy Toyota.
Wyświetlacz head-up display (HUD) przez wielu może być traktowany jako gadżet. W praktyce jest to rozwiązanie mające na celu poprawić bezpieczeństwo poprzez wyświetlanie na linii wzroku kierowcy najważniejszych informacji dotyczących samej jazdy. Mogą to być między innymi:
- ostrzeżenia o ograniczeniach prędkości,
- wskazania dotyczące nawigacji,
- wskazania pracy systemów bezpieczeństwa,
- ustawienie tempomatu,
- ostrzeżenie o pojazdach w martwej strefie lusterek.
Jako pierwszy wyświetlacz HUD zastosował Chevrolet w modelu Corvette. Później rozwiązanie było popularyzowane przez kolejne marki. W 2004 roku wyświetlacz head-up zadebiutował na szerszą skalę w BMW Serii 5 (E60) i to właśnie niemiecka marka rozpowszechniła w Europie wyświetlanie informacji na przedniej szybie samochodu.

Teraz, z powodu kryzysu półprzewodników BMW rezygnuje z wyświetlaczy HUD. To dość kuriozalna sytuacja, że umiemyy coś wyprodukować, ale nie mamy z czego.
Jak informuje BMWblog.com, wyświetlacz head-up stracą:
- seria 3 – w żadnej nowej trójce nie da się zamówić tego elementu
- seria 4 – ale z wyjątkiem wersji specjalnych, czyli M440i oraz M440d
- X3 i X4 – z wyjątkiem tylko wersji M40i, M40d i 30e
- Z4
- seria 1 i seria 2 – wszystkie z wyjątkiem modeli z serii M Performance
Wyświetlacz HUD będzie można zamówić do serii 5, serii 7 i serii 8 oraz największych SUV-ów, czyli X5, X6 i X7.
W przypadku pozostałych modeli z gamy, dostępność wyświetlacza head-up będzie zależeć od danego rynku.
Oczywiście wyświetlacz head-up nie jest wyposażeniem pierwszej potrzeby, ale nie ma wątpliwości, że podnosi bezpieczeństwo jazdy. Trochę szkoda, że z powodu kryzysu półprzewodników, zamiast zyskiwać popularność, trafia do kosza.
Najnowsze
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Los Angeles. Miasto snów, przepychu i gwiazd. To właśnie tutaj, w sercu Kalifornii, na Pebble Beach Automotive Week 2025, Mercedes-Benz zaprezentował światu coś, co ma być przyszłością motoryzacji. -
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
-
Renault Symbioz i Espace – zasięg 1100 km dzięki sprytnej hybrydzie jest możliwy. Dane, opinia, cena
-
Kambodża na motocyklach: dżungla, świątynie i prawdziwe wyzwania
Zostaw komentarz: