Elektryczny Fisker Ocean będzie jeździć na polskich oponach!
Fisker Ocean, gdy tylko wyjedzie na drogi, ma stać się poważnym konkurentem dla Tesli.
Fisker Ocean zadebiutuje na nadchodzącym Los Angeles Auto Show 2021, a produkcja elektrycznego samochodu rozpocznie się 17 listopada 2022 roku. W nowym pojeździe, jak zapewnia producent, wykorzystano wiele materiałów pochodzących z recyklingu, a wnętrze wykończono wyłącznie z naturalnych materiałów. Jako opcja w wyposażeniu pojazdu znajdzie się również fotowoltaiczny dach słoneczny.
Fisker, producent pojazdów elektrycznych i zaawansowanych rozwiązań w zakresie mobilności, wybrał Bridgestone na wyłącznego partnera w zakresie opon dla długo oczekiwanego, całkowicie elektrycznego SUVa Fisker Ocean. Opony do najnowszego modelu będą produkowane w fabryce Bridgestone w Poznaniu, a do ich produkcji zostanie wykorzystana w 100% energia odnawialna.
Modele Fisker Ocean dostępne w Europie oraz wybrane modele przeznaczone na rynek Ameryki Północnej będą wyposażone w opony Bridgestone Potenza Sport. Opony te zapewniają optymalne wrażenia z jazdy, skoncentrowane na komforcie jazdy i stabilności prowadzenia, oraz zostały zaprojektowane z dbałością o niski opór toczenia, dzięki czemu do poruszania kołami pojazdu potrzeba mniej energii akumulatora Fisker Ocean.
Zaprojektowana na zamówienie opona jest jednym z pierwszych połączeń Bridgestone Potenza Sport – najwyższej klasy opony sportowej o ultrawysokich osiągach – z zrównoważoną technologią ENLITEN. Technologia ENLITEN zmniejsza opory toczenia opony średnio nawet o 30%, a jej wagę nawet o 20%. Oznacza to do 2 kilogramy mniej surowców wymaganych do wyprodukowania każdej opony, co jest korzystne dla środowiska zarówno z punktu widzenia zarządzania zasobami, jak i surowcami wtórnymi. Zastosowanie technologii ENLITEN ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia niskiego oporu toczenia opon Fisker Ocean, a sportowy wzór bieżnika modelu Potenza Sport zapewnia dynamiczną i stabilną jazdę.
Bridgestone dostarczy również specjalnie zaprojektowane opony całoroczne Alenza Sport do modeli Fisker Ocean sprzedawanych w Ameryce Północnej. Opony Alenza Sport zostały opracowane z mieszanki nowej generacji, która zapewnia lepsze hamowanie na suchej nawierzchni, prowadzenie na mokrej nawierzchni i lepsze opory toczenia, aby pomóc kierowcom wykorzystać pełnię możliwości Fisker Ocean.
Testy prototypu Fisker Ocean rozpoczną się w czwartym kwartale 2021 roku. Specjalnie zaprojektowane opony Bridgestone będą dostępne w dwóch rozmiarach: 255/50 R20 i 255/45 R22. 22-calowa opona zostanie dostrojona, aby stworzyć bardziej sportową charakterystykę prowadzenia, zgodną z podwyższonymi osiągami wersji Fisker Ocean o większej mocy.
Dla Fiskera Bridgestone jest partnerem, który wspiera wprowadzanie pojazdów elektrycznych. Wprowadzając pionierskie opony premium, rozwiązania w zakresie mobilności dla pojazdów elektrycznych, współpracując z wiodącymi producentami pojazdów elektrycznych, jak również rozwijając sieć sprzedaży i obsługi tych pojazdów, Bridgestone inwestuje, aby uczynić mobilność elektryczną bardziej wydajną i dostępną dla wszystkich kierowców. Fisker ma podobne ambicje z modelem Ocean, który ma wejść na rynek amerykański z sugerowaną ceną początkową 37 499 dolarów (z wyłączeniem dotacji związanych z pojazdami elektrycznymi) i poniżej 32 000 euro w Niemczech (włączając podatki i dotacje związane z pojazdami elektrycznymi).
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta