Jutta Kleinschmidt będzie się ścigać dla ABT CUPRA XE w Extreme E!
Pierwsza i jak dotąd jedyna zwyciężczyni legendarnego Rajdu Dakar będzie dzieliła kokpit elektrycznej rajdówki Extreme E z Mattiasem Ekströmem.
Jutta Kleinschmidt, zwyciężczyni Rajdu Dakar z 2001 roku, przejmuje kierownicę e-CUPRA ABT XE1 od Claudii Hürtgen, która nie jest w stanie pogodzić startów w Extreme E z obowiązkami w BMW:
Najlepsze osiągi w zawodach terenowych, takich jak Extreme E, wymagają intensywnych przygotowań, w tym testów i udziału w rajdach. To zaangażowanie czasowe niestety nie jest w tej chwili do pogodzenia z moją pracą zawodową w BMW. Jestem bardzo wdzięczna za doświadczenia i emocje, które przeżyłam w rodzinie Extreme E i życzę ABT, Cuprze i Jutcie wszystkiego najlepszego w następnych wyścigach.
Jutta Kleinschmidt miała już szansę wystartować w wyścigu Extreme E. Podczas zawodów Ocean X Prix w Senegalu zastąpiła nieobecną z powodu choroby Hürtgen. Teraz nie może się doczekać, kolejnych elektryzujących emocji podczas rywalizacji:
Najpierw śledziłam serię z punktu widzenia organizatorów, potem dostałem spontaniczną szansę na jazdę, a teraz wraz z Mattiasem jestem właściwie stałym członkiem rodziny kierowców. Bardzo się cieszę, że znów mogę rywalizować na najwyższym poziomie.
Arctic X Prix w Kangerlussuaq na Grenlandii odbędzie się w dniach 28 i 29 sierpnia.
Najnowsze
-
Kierowcy ciągle nabierają się na znak E-17a. Hamują widząc go i właśnie za to dostają mandat
Odwiecznym problem kierowców jest niedouczenie, prowadzące do niezrozumienia przepisów i błędnego ich interpretowania. Prowadzi to do niebezpiecznych sytuacji i może skutkować słonymi mandatami. Tak jest na przykład w przypadku znaku E-17a. -
Rowerzysta wjechał prosto pod auto i zadzwonił na policję. Zderzenie dwóch absurdów
-
Nowy sposób kontroli kierowców. Dostaną specjalne opaski
-
Koniec przywileju dla właścicieli aut elektrycznych. Życie za szybko go zweryfikowało
-
Znasz trik taksówkarzy na chłodzenie auta bez klimatyzacji? Używaj, nawet jak masz klimę