
Powstanie eksperymentalne miasto oparte na technologiach wodorowych – dowiedz się gdzie!
Znany producent samochodów rozpoczęły prace koncepcyjne nad eksperymentalnym miastem, którego funkcjonowanie będzie oparte na wodorze i technologiach wodorowych.
Będzie to już drugie prototypowe miasto przyszłości, które Toyota wybuduje w Japonii. Pierwsze – Woven City – powstaje na terenie Higashi-Fuji Technical Center Toyoty w prefekturze Shizuoka.
W nowym projekcie wezmą udział firmy Isuzu i Hino oraz inni partnerzy. Miasto będzie zasilane przez lokalne zakłady produkujące wodór, w tym przez ośrodek Fukushima Hydrogen Energy Research Field (FH2R). Dzięki lokalnej produkcji miasto przyszłości będzie bardziej ekologiczne i wesprze gospodarkę Fukushimy.

Początkowo powstanie prototypowe miasto dla 300 tysięcy mieszkańców. Po zakończeniu fazy testowej, podobne osiedla dla porównywalnej liczby osób zostaną wybudowane w całym kraju. Celem programu testowego jest optymalizacja systemu zarządzania transportem wodorowym i tankowaniem pojazdów na ogniwa paliwowe oraz systemu zarządzania energią opartego na lokalnych dostawcach.
Za zaopatrzenie będą odpowiedzialne wodorowe ciężarówki z elektrycznym napędem zasilanym wodorowymi ogniwami paliwowymi. Wodór będzie zasilał także sklepy i fabryki w prefekturze Fukushima, aby ograniczyć emisję CO2 w łańcuchach dostaw.
Ciężarówki zostaną wyposażone w systemy zarządzania flotą oparte na łączności internetowej. Toyota bierze także pod uwagę wykorzystanie tzw. kitchen cars i pojazdów medycznych z napędem wodorowym, w zależności od zapotrzebowania zgłoszonego przez władze gminy Namie, na terenie której mieści się Fukushima Hydrogen Energy Research Field, oraz innych miejscowości w prefekturze.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem