
Coraz większy ruch na drodze, coraz bardziej zestresowani kierowcy. Co nas niepokoi za kierownicą?
W związku z luzowaniem koronawirusowych obostrzeń ruch na drogach jest coraz większy. Większy ruch wiąże się z potencjalnie bardziej niekomfortowymi sytuacjami na drodze, takimi jak utknięcie w korku na dłuższy czas lub po prostu bycie otoczonym przez inne pojazdy. Jak wynika z badań coraz większy ruch na drodze, to coraz bardziej zestresowani kierowcy. Co nas tak niepokoi na za kierownicą?
Organizacja IAM RoadSmart, zajmująca się bezpieczeństwem drogowym, opublikowała listę 10 najbardziej stresujących kierowców sytuacji na drodze. Z badania wynika, że ponad 4 na 10 kierowców (42%) obawia się powrotu korków, ponieważ w związku z luzowaniem koronawirusowych obostrzeń ruch na drogach jest coraz większy.
Sam fakt, że na drogach panuje coraz większy ruch, martwi aż 3 na 10 kierowców (33%). A ponad ¼ kierowców stresuje to, że inni użytkownicy dróg mogli wyjść z wprawy, jeśli chodzi o ich umiejętności jazdy samochodem.
10 najbardziej stresujących kierowców sytuacji na drodze:
- Powrót korków
- Ponownie przyzwyczajenie się do większego ruchu na drodze
- Powrót na drogi kierowców, którzy wyszli z wprawy
- Możliwość nie dotarcia na czas do miejsca docelowego
- Powrót długich, samochodowych podróży
- Brak miejsc, by zatrzymać się na wypoczynek
- Dłuższy czas dojazdu
- Ogólne zmęczenie podczas jazdy
- Powrót do jazdy, bez odpowiedniej praktyki prowadzenia pojazdu
- Brak wiedzy, czy nasz samochód jest nadal zdolny do dłuższych podróży
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?