68. Rajd Safari: Sobiesław Zasada trenuje przed afrykańskim klasykiem
68. Safari Rally Kenya to szósta runda tegorocznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata WRC. 91-letni Sobiesław Zasada będzie najstarszym zawodnikiem w historii WRC. Polak właśnie rozpoczął intensywne przygotowania do zawodów! Zobaczcie, jak mu poszło!
Przygotowująca się do startu w 68. Rajdzie Safari załoga Sobiesław Zasada/Tomasz Borysławski przeprowadzała dziś intensywne testy Fordem Fiesta Rally3 na szutrowych odcinkach toru Silesia Ring w Kamieniu Śląskim na Opolszczyźnie. 91-letni kierowca, tak ocenił swój występ:
To był dość forsowny dzień, w trakcie którego poznawaliśmy auto, jakim za trzy tygodnie staniemy w Nairobi na starcie 68. Safari Rally Kenya. Dla mnie to spora nowość, bo przecież od czasu mojego poprzedniego startu w Afryce minęła niemalże epoka, co widać w zaawansowaniu technicznym samochodu. Ale już po pierwszych kilometrach czuję, że doskonale rozumiemy się z samochodem i szczęśliwie dojedziemy do mety afrykańskiego klasyka.
Najbardziej utytułowany polski kierowca rajdowy pojedzie w Safari po raz dziewiąty. Ostatni raz stanął na starcie Rajdu Safari w 1997 roku samochodem Mitsubishi Lancer EVO III, a pilotowała go żona – Ewa. Zajęli wtedy drugie miejsce w grupie N. Także teraz pani Ewa Zasada zasiadła na fotelu pilota podczas kilku testowych przejazdów trasy.
Samochód, którym tym razem wystartuje w rajdzie Zasada, napędza półtoralitrowy silnik Ecoboost o mocy 215 KM. Pojazd przygotował krakowski oddział M-Sport, firmy światowej sławy, która od ponad czterech dekad zajmuje się przygotowaniem samochodów do rajdów WRC.
W 68. Safari Rally Kenya wystartuje również Daniel Chwist (wnuk Sobiesława Zasady) z Kamilem Hellerem; ta załoga pojedzie Fordem Fiestą Rally2 M-Sport z silnikiem 1.6 Turbo o mocy 290 KM.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta