Nowa Škoda Fabia – większa, bardziej kanciasta, ładniejsza. Czy zawojuje polskie drogi?
Škoda Fabia czwartej generacji może okazać się prawdziwym hitem! Auto znacznie różni się od swojego poprzednika, nie tylko w kwestii wyglądu, ale też wyposażenia i wymiarów. Czy jest szansa, by nowa Fabia stała się idealnym autem rodzinnym?
Škoda Fabia czwartej generacji została zbudowana na platformie MQB-A0, którą miłośnicy motoryzacji poznali już za sprawą Volkswagena Polo czy Seata Ibizy. Pozwoliła ona Škodzie na stworzenie całkiem praktycznej konstrukcji z przestronną kabiną, która, bez uszczerbku dla komfortu pasażerów, zmieści cztery dorosłe osoby. Samochód ma długość 4108 mm, szerokość 1780 mm i rozstaw osi 2564 mm. Bagażnik o pojemności 380 l, sprawia, że bez problemu do nowej Fabii spakujemy się w dłuższą podróż.
Przeczytaj też: Test Skoda Fabia Monte Carlo – totalne zaskoczenie
Nowa Škoda Fabia – wygląd
Wizualnie, nadwozie czwartej generacji Škody Fabii czerpie z rozwiązań stylistycznych, które widziałyśmy już w najnowszych modelach czeskiego producenta. Szeroka atrapa chłodnicy, ostre wloty powietrza i ciemne reflektory LED ciekawie komponują z lekka kanciastą linią boczną.
Wewnątrz, nowa Fabia prezentuje rozwiązania znane nam ze Scali, Octavii czy Kamiqa, jak dwuramienna kierownica, wystający ekran multimediów czy nisko umieszczone, centralne nawiewy. Ku radości przeciwników samochodowej ekranozy, projektanci zostawili w Fabii fizyczne przyciski i pokrętła, między innymi w panelu klimatyzacji, która po raz pierwszy w historii tego modelu jest dwustrefowa.
Nowa Škoda Fabia – silniki
Pod maską do wyboru kierowcy mają wolnossące 1.0 o mocy 65 KM oraz 85 KM, dostępne wyłącznie z 5-biegową manualną skrzynią biegów, lub doładowane 1.0 TSI o mocy 95 KM (także z 5-biegowym manualem) lub 110 KM z 6-stopniową przekładnią lub automatem DSG. Dla pragnących więcej mocy, do wyboru jest także silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM parowany wyłącznie z DSG.
Przeczytaj też: 120 lat czeskiej pasji do wyścigów. Historia Škoda Motorsport
Ile kosztuje nowa Škoda Fabia? Odpowiedź na to pytanie poznamy w najbliższych miesiącach.
Najnowsze
-
Koniec przywileju dla właścicieli aut elektrycznych. Życie za szybko go zweryfikowało
Różne są sposoby zachęcania kierowców do przesiadki na samochody elektryczne, a jednym z nich jest możliwość korzystania z buspasów. Okazuje się, że nie wszędzie ten pomysł się sprawdza, ponieważ elektryków zrobiło się zbyt dużo. Władze zdecydowały więc o likwidacji tego przywileju. -
Znasz trik taksówkarzy na chłodzenie auta bez klimatyzacji? Używaj, nawet jak masz klimę
-
Zderzenie motocyklistów przed przejściem. „Znowu to pierwszeństwo pieszych”
-
Wjazd samochodem do lasu – zasada jest odwrotna niż na drogach. Dotyczy wszystkich
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata