V12 Vantage GT3 – wyścigówka od Aston Martin
Silnik oparty na jednostce seryjnie produkowanej wersji 6.0 litra V12, 600 KM mocy i 700 Nm momentu obrotowego - Aston Martin potwierdził specyfikację na rok 2012 wyścigowego modelu V12 Vantage GT3.
| V12 Vantage GT3 |
![]() |
|
fot. Aston Martin
|
Wyścigowy Aston Martin opiera się na modułowej konstrukcji z aluminium, w której wykorzystano połączenia stosowane w przemyśle lotniczym i kosmonautycznym. Konstrukcja auta jest sztywna, a zarazem lekka przez co ma doskonale spełnić się zarówno dla samochodów wyścigowych, ale i tych produkowanych seryjnie.
Model V12 Vantage GT3 posiada też klatkę bezpieczeństwa spełniającą wymagania FIA.
Krótszy rozstaw osi, niżej zamocowany silnik, sześciostopniowa, sekwencyjna i wykonana z karbonu skrzynia biegów to najważniejsze cechy najnowszego modelu.
Poprawiona aerodynamika auta ma wpłynąć pozytywnie na właściwości trakcyjne, szczególnie w zakrętach. Oczywiście model wyposażony jest w systemy ABS i kontroli trakcji.
Model będzie kwalifikował się do licznych serii wyścigów na całym świecie w tym: FIA GT3 Championship, ADAC Masters, Nürburgring VLN, Blancpain Endurance Series, British GT, Belcar i Open GT.
Testy modelu będą odbywały się już w październiku, natomiast pierwsze egzemplarze V12 Vantage GT3 pojawią się na początku 2012 roku. Ceny na brytyjskim rynku będą się zaczynały od 298 000 funtów, czyli około 1 400 600 złotych.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.

Zostaw komentarz: