Ducati prezentuje technologię komunikacji między pojazdami
Producent kontynuuje swoje prace nad technologiami mających wyznaczyć nowe standardy bezpieczeństwa motocyklistów na drodze.
Na targach CES w Las Vegas Ducati, wraz z Audi oraz Fordem, zaprezentowało rozwiązania pozwalające na komunikację między różnymi użytkownikami dróg. Producenci przygotowali prototypy mogące bezpośrednio komunikować się między sobą (również samochody z motocyklami), a także z infrastrukturą drogową oraz z pieszymi.
Technologia taka pozwala z wyprzedzeniem ostrzegać kierujących o niebezpieczeństwie, zbliżającym się pojeździe, albo o zablokowanej drodze. Pozwala też na przykład na łatwe ustalenie pierwszeństwa przy spotkaniu się czterech kierujących na skrzyżowaniu dróg równorzędnych.
Producenci podkreślają też, że technologia tej komunikacji jest gotowa na wykorzystanie możliwości sieci 5G, ale zachowa przy tym wsteczną kompatybilność. Implementacja do istniejącego już pojazdu ma być stosunkowo prosta i tania, a zaawansowane protokoły bezpieczeństwa powinny uchronić użytkowników przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich.
Wprowadzenie technologii pozwalającej na komunikację między pojazdami oraz infrastrukturą, jest elementem strategii Ducati, nazwanej „Drogą do Bezpieczeństwa 2025” („Safety Road Map 2025”). Pierwszym jej etapem będzie wprowadzenie do wszystkich modeli marki systemu ABS Cornering (czyli dostosowanego do działania również w zakrętach). Na rok 2020 zapowiedziano też premierę motocykla wyposażonego w przedni i tylny radar.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: