Molly Taylor – jedyna kobieta w Akademii WRC
Akademia WRC to szansa dla młodych kierowców, by zaistnieć w świecie rajdów na najwyższym szczeblu. Plan edukacji i startów w 6 rajdach WRC dotyczy także australijskiej zawodniczki - Moly Taylor. Przyjrzyjmy się jedynej kobiecie zakwalifikowanej do FIA WRC Academy.
Molly Taylor 22-letnia Australijka, mieszkająca obecnie w Wielkiej Brytanii z rajdami miała do czynienia od dzieciństwa. Jej mama Coral Taylor była pilotką w fabrycznym teamie Toyoty, a tato – Mark Taylor jest kierowcą rajdowym, działaczem i nauczycielem rajdowej jazdy.
O dziwo, rajdy nie zdominowały jej dziecięcych lat – Molly interesowała się przede wszystkim jazdą konną. Nigdy nie myślała by zostać kierowcą rajdowym, do czasu – gdy w wieku 15 lat ukończyła edukację w rajdowej szkole swojego taty. Od tamtej pory interesowały ją jedynie konie… mechaniczne!
Uśmiechnięta Molly Taylor |
fot. AndrewShepherd
|
Będąc w szkole z internatem spróbowała swoich sił w zawodach starą Hondą Civic zajmując 9 miejsce w klasyfikacji generalnej i 1 w swojej klasie. W 2005 roku podjęła decyzję o powrocie do domu – Sydney. Dzięki temu miała więcej czasu na kolejne starty i szlifowanie swoich umiejętności. Na koniec roku była druga w klasyfikacji juniorskiej i pierwsza w kobiecej (w Nowej Południowej Walii).
Gdy tylko otrzymała rajdową licencję, zaczęła startować autem Holden Gemini. W 2006 roku podjęła decyzję o sprzedaży swojego ukochanego konia, by kupić Toyotę Celica i dalej się rozwijać. Pierwszy start tym autem nastąpił podczas Rally Des Femmes in Canberra, gdzie wygrała z ok. 5-minutową przewagą nad rywalkami. Na koniec sezonu w Nowej Południowej Walii prowadziła w dwóch klasach: 2 WD i 2-litrowej. Została wyróżniona przez organizacje CAMS Women’s Driver Development Program otrzymując tytuł Sportowca Roku w regionie .
W 2007 roku Molly spróbowała swoich sił już szczebel wyżej – w Rajdowych Mistrzostwach Australii i
Dynamiczna jazda w wykonaniu młodej Australijki |
fot. AndrewShepherd
|
wygrała w klasie F16. Powtórzyła ten sukces w 2008 roku i wzięła udział w jednej rundzie Mistrzostw Wielkiej Brytanii. Od 2009 startowała w Suzuki Swift Sport Cup. Kolejny rok startów był bardzo udany, zawodniczka wygrała 3 z 6 rajdów, a do ostatecznego zwycięstwa zabrakło niestety trochę szczęścia. Z ostatniego rajdu wyeliminowała ją usterka techniczna i musiała zadowolić tytułem mistrzowskim wśród startujących kobiet.
W 2010 roku Molly przesiadła się do Citroena C2 i zajmując na koniec sezonu trzecią lotatę w Citroen Racing Trophy. Konkurs Pirelli Star Driver otworzył jej drogę do kariery w Rajdowych Mistrzostwach Świata. W 2009 i 2010 roku Molly została laureatką nagrody International Rising Star – dla zawodnika promującego Australię na arenie międzynarodowej.
Podczas gali rozdania nagród 2010 British Rally Championship |
fot. AndrewShepherd
|
Każdy sezon Molly Taylor to duży krok do przodu w rajdowej karierze, czy swoim zaparciem dorówna kiedyś Michele Mouton?
– Podczas eliminacji Pirelli Star Driver po raz pierwszym ją poznałam – wspomina Molly – Spotkać kogoś, kto jest twoim idolem to coś niewiarygodnego. Być przez nią oglądaną, otrzymać na tyle zaufania, aby dostać się do programu to więcej niż mogłam się kiedykolwiek spodziewać – podsumowuje.
Michele Mouton przyznaje, że Molly nie była specjalnie traktowana ze względu na płeć.
– Nie mamy kobiety w Pirelli Star Driver tylko po to, żeby mieć kobietę. Molly jest tu, ponieważ na to zasłużyła – wyjaśniła Mouton.
Debiut Molly Taylor już w Rajdzie Portugalii, patrząc na jej karierę – na pewno nie zmarnuje szansy danej przez WRC Akademy.
Najnowsze
-
Aktywiści Ostatniego Pokolenia pod lupą prokuratury. Policja pokazała twarde dowody
Głośnym echem odbiły się niedawne protesty Ostatniego Pokolenia, czyli organizacji przekonującej, że jest ostatnim, jakie może zahamować katastrofę klimatyczną. Jej członkowie raczej nie spodziewali się, że mogą narazić się na tak poważne problemy z prawem. -
Mandat za zbyt wolną jazdę to nie mit. Nie chodzi tylko o znak C-14
-
Znaleziska sprzed ponad 4000 lat na budowie drogi S1. Co dalej z budową ekspresówki?
-
Jeden jechał za szybko, drugi wymusił – kto jest winny w tej sytuacji?
-
Co z nowym podatkiem dla kierowców? Rząd ma nowy plan, jak uderzyć nas po kieszeni
Zostaw komentarz: