
Toyota patentuje rozwiązania dla latającego samochodu
Amerykański urząd patentowy zarejestrował kolejny wniosek patentowy, złożony przez inżynierów Toyoty pracujących od kilku lat nad konstrukcją latającego samochodu.
Rozwiązania opisane we wnioskach patentowych pracowników Toyota Motor Engineering & Manufacturing North America obejmują szczegóły konstrukcyjne poszczególnych elementów pojazdu i sposób ich działania. W 2015 roku Umesh N. Gandhi i Robert W. Roe zarejestrowali wniosek patentowy dotyczący sposobu składania skrzydeł latającego samochodu (czy też jeżdżącego samolotu). W czerwcu ubiegłego roku urząd patentowy opublikował wniosek, w którym konstruktorzy Umesh Gandhi i Taewoo Nam opisali budowę nadwozia, umożliwiającą chowanie złożonych skrzydeł.
Teraz na stronach urzędu ukazał się opis rozwiązania zwiększającego siłę nośną odpowiednio ukształtowanego nadwozia, pełniącego rolę centropłata. Taewoo Nam wykorzystał tu znaną z lotnictwa metodę nadmuchu powietrza na górną powierzchnię płata – w tym przypadku pochyłą przednią szybę pojazdu – ze szczeliny między maską a szybą.
Na załączonych do wniosku rysunkach widać, że pojazd wyposażony jest w umieszczone po bokach opływowego nadwozia skrzydła o kształcie płetw płaszczki oraz niewielkie stateczniki z przodu. Rysunek należy traktować wyłącznie jako szkic koncepcyjny, bo przy tak małej powierzchni nośnej pojazd nie byłby w stanie latać, jednak fakt, że w kolejnych patentach powtarzają się nazwiska autorów świadczy o tym, że zespół inżynierów Toyoty traktuje temat latającego samochodu zupełnie poważnie.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: