
Toyota patentuje rozwiązania dla latającego samochodu
Amerykański urząd patentowy zarejestrował kolejny wniosek patentowy, złożony przez inżynierów Toyoty pracujących od kilku lat nad konstrukcją latającego samochodu.
Rozwiązania opisane we wnioskach patentowych pracowników Toyota Motor Engineering & Manufacturing North America obejmują szczegóły konstrukcyjne poszczególnych elementów pojazdu i sposób ich działania. W 2015 roku Umesh N. Gandhi i Robert W. Roe zarejestrowali wniosek patentowy dotyczący sposobu składania skrzydeł latającego samochodu (czy też jeżdżącego samolotu). W czerwcu ubiegłego roku urząd patentowy opublikował wniosek, w którym konstruktorzy Umesh Gandhi i Taewoo Nam opisali budowę nadwozia, umożliwiającą chowanie złożonych skrzydeł.
Teraz na stronach urzędu ukazał się opis rozwiązania zwiększającego siłę nośną odpowiednio ukształtowanego nadwozia, pełniącego rolę centropłata. Taewoo Nam wykorzystał tu znaną z lotnictwa metodę nadmuchu powietrza na górną powierzchnię płata – w tym przypadku pochyłą przednią szybę pojazdu – ze szczeliny między maską a szybą.
Na załączonych do wniosku rysunkach widać, że pojazd wyposażony jest w umieszczone po bokach opływowego nadwozia skrzydła o kształcie płetw płaszczki oraz niewielkie stateczniki z przodu. Rysunek należy traktować wyłącznie jako szkic koncepcyjny, bo przy tak małej powierzchni nośnej pojazd nie byłby w stanie latać, jednak fakt, że w kolejnych patentach powtarzają się nazwiska autorów świadczy o tym, że zespół inżynierów Toyoty traktuje temat latającego samochodu zupełnie poważnie.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: