
Suzuki Swift – nowa generacja już w Europie
Jeden z najpopularniejszych miejskich samochodów, a zarazem ulubieniec kobiet, w końcu zadebiutował w Europie. Na targach w Genewie zaprezentowano najnowszą odsłonę Suzuki Swift.
Nowy Swift pojawił się kilka miesięcy temu na rynku japońskim, ale dopiero teraz możemy poznać jego europejskie oblicze. Nowa generacja ma 3840 mm długości i 1735 mm szerokości. Auto zostało skrócone o 10 mm w porównaniu z dotychczasową wersją, ale rozstaw osi powiększył się o 20 mm.
To oznacza, że w kabinie pojawi się jeszcze więcej miejsca, a bagażnik jest większy o 54 litry, dając w sumie 254 litry pojemności. Nowa generacja Swifta powstała w oparciu o zupełnie nową platformę HEARTECT. Sztywniejsza konstrukcja zapewnia większe bezpieczeństwo, lepsze właściwości jezdne i mniejszą masę. Podstawowa wersja waży zaledwie 840 kg, czyli o 125 kg mniej niż aktualnie sprzedawany model.
Miejskie auto będzie dostępne z jednych z dwóch silników benzynowych. Podstawowa jednostka to turbodoładowany 1.0 Boosterjet, a alternatywą będzie wolnossący 1.2 Dualjet. Obydwa silniki będą dostępne w wariancie SHVS, czyli tzw. „mild hybryda”. Z silnikiem spalinowym połączono specjalny alternator zintegrowany z rozrusznikiem. Przy wykorzystaniu energii zgromadzonej w akumulatorze litowo-jonowym wspomoże jednostkę podczas przyspieszania.
Standardowo silniki występują z pięciobiegową skrzynią ręczną, ale za dopłatą będzie oferowana skrzynia sześciobiegowa lub bezstopniowa CVT (tylko dla 1.2).
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Zostaw komentarz: