Nadchodzi nowy Ford KA+
Kilka tygodni temu pożegnaliśmy Forda Ka produkowanego w tyskiej fabryce. Producent przedstawił właśnie jego następcę, który będzie trochę większy i bazuje na modelu produkowanym w Indiach.
Dotychczasowa wersja Forda Ka była montowana na bazie Fiata 500. Samochód właśnie zakończył swój żywot, więc teraz przyszedł czas na pięciodrzwiowy model KA+, który bazuje na modelu Figo sprzedawanym w Indiach.
Zanim auto pojawiło się w Europie dostosowano je do tutejszych wymogów. Przeprojektowano przednią część nadwozia, ulepszono układ kierowniczy oraz zawieszenie, a pod maskę trafiły nowe jednostki.
Marka spod znaku błękitnego owalu przedstawia KA+ jako komfortowy samochód miejski dostarczający dużo radości z jazdy. Auto jest krótsze od Fiesty, ale 29 mm wyższe. W bagażniku mieści się 270 litrów bagażu, a w razie potrzeby można zwiększyć tą przestrzeń składając tylne oparcia. Poza tym we wnętrzu przewidziano 21 schowków na różne przedmioty.
Ford KA+ pojawi się na rynku europejskim z silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 litra. Wolnossąca jednostka dostarcza 70 lub 85 KM. Napęd jest przekazywany na przednią oś poprzez pięciobiegową skrzynię ręczną. Średnie spalanie podawane przez producenta wynosi 5 l/100 km, a emisja CO2 utrzyma się na poziomie 114 g/km. Na niektórych rynkach mocniejsza wersja będzie wyposażona w skrzynię o wydłużonych przełożeniach, co pozwoli zredukować emisję CO2 do poziomu 114 g/km.
Podstawowa wersja KA+ będzie wyposażona w elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka, sześć poduszek powietrznych, centralny zamek, system ESP wraz ze wspomaganiem podjazdu pod górkę, ogranicznik prędkości. W mocniejszej, 85-konnej wersji uświadczymy na pokładzie kierownicę obszytą skórą, tempomat, podgrzewane przednie fotele, klimatyzację oraz radio DAB. Ponadto auto będzie wyposażone w 15-calowe koła aluminiowe, elektrycznie sterowane tylne szyby, podgrzewane lusterka oraz czujniki parkowania.
Nie znamy jeszcze polskich cen Forda KA+, ale w Niemczech jego cennik startuje od 9990 euro, co daje kwotę ponad 40 tys. zł.
Najnowsze
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Majówka to czas wyjazdów, a według stereotypów także grillowania. Grill zaś często kojarzy się z zimnym piwem, czyli sposobem na orzeźwienie niedostępnym dla kierowców. Problem można rozwiązać, wybierając piwo bezalkoholowe, ale czy naprawdę można je bez obaw wypić, a potem siadać za kierownicę? -
Włączasz w aucie nawigację w telefonie? Policjant chętnie wlepi ci mandat i 12 punktów
-
Policja zagląda do samochodów i zadaje jedno pytanie. Zła odpowiedź to 3000 zł mandatu
-
Prowokuje innego kierowcę, a gdy tamten reaguje agresywnie, zaczyna lamentować, że dzieci wiezie
-
Typowe błędy w używaniu klimatyzacji. Albo nie ochłodzi, albo sobie zaszkodzisz
Zostaw komentarz: