W co się ubrać na motocykl?
Ubiór motocyklowy przede wszystkim powinien być bezpieczny i wygodny, a dobrze dobrany do charakteru motocykla i motocyklisty/tki - posłuży wiele lat!
Ubiór motocyklowy ma bardzo duży wpływ na satysfakcję z jazdy motocyklem. To, jak czujemy się w nim podczas wiatru, deszczu, zimna, upału – ma wpływ na naszą koncentrację i odbiór wrażeń z jazdy. Dobry zakup odzieży motocyklowej, dostosowany także do stylu jazdy i życia, może dać satysfakcję na wiele lat jego użytkowania.
Podstawowy ubiór na motocykl obejmuje:
Gdy decydujemy się na jeden zestaw odzieży, to warto go dobrać tak, by sprawdził się w każdych warunkach i był wielowarstwowy. Przy dwóch kompletach: letnim i jesiennym, każdy z nich będzie spełniał określone funkcje (chronił przed zimnem, bądź upałem). Latem świetnie sprawdzają się komplety jasne, z panelami wytrzymałej siatki i perforowane rękawice, na które jesienią nie możemy już sobie pozwolić.
Jeżeli wybrana odzież nie chroni przed deszczem – warto dokupić cienki komplet przeciwdeszczowy, dostosowany do zakładania jako warstwa zewnętrzna (i tak należy go przymierzać). Tu pokusić się można o odblaskowy kolor, gdyż podczas deszczu czy mgły widoczność bywa słaba, albo chociaż odblaskowe dodatki. Istnieją wersje dwuczęściowe (łatwiejsze do szybkiego włożenia) i jednoczęściowe, często z praktyczną saszetką do łatwego składania i przewożenia. Do pełni szczęścia potrzebujemy jeszcze osłony butów i rękawic, o ile nasze nie są wodoodporne.
Zakup kompletnego ubioru może wydawać się sporym wydatkiem, jednak technologie i materiały użyte w ich produkcji, także tanie nie są, a dodatkowo gwarantują bezpieczeństwo i użytkowanie liczone w latach. Choć w obecnych czasach nie zawsze zasada „masz taką jakość, za jaką płacisz” ma odzwierciedlenie w rzeczywistości, warto więc wcześniej zapoznać się w internecie z opiniami innych użytkowników danego produktu.
Ostatecznie to, w czym jeździmy na motocyklu zależy tylko od nas. Pod uwagę jednak należy wziąć fakt, że bawełna t-shirta w starciu z asfaltem, zapewnia ochronę tkanek mierzoną w milisekundach…
Najnowsze
-
-10°C i niemy diesel na parkingu. Winne są nie świece, a ten zapomniany element
Gdy słupek rtęci spada poniżej -10°C, twój diesel może przestać być samochodem, a stać się drogą bryłą lodu. Okazuje się, że za 9 na 10 porannych koszmarów odpowiada ten sam, lekceważony przez kierowców element. -
Opony to za mało. Te 2 płyny w aucie decydują o bezpieczeństwie zimą. Sprawdź przed wyjazdem!
-
Niebezpieczne „mikołajki” pod maską: na 8 z 10 płynów do spryskiwaczy nie można polegać
-
Świąteczny prezent od Forda: hybrydowy van, który ratuje zwierzęta. Zobacz, jak działa „112 dla zwierząt
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Zostaw komentarz: