1,5 miliona Fiatów 500 z polskiej fabryki!
Tyska fabryka należąca do koncernu FCA Poland potrzebowała 8 lat i 4 miesiące żeby wyprodukować półtora miliona egzemplarzy popularnego Fiata 500. Jubileuszowy egzemplarz właśnie zjechał z taśm produkcyjnych.
Kilka dni temu w tyskiej fabryce Fiata miało miejsce wielkie wydarzenie. Z linii montażowej zjechał Fiat 500 w wersji Pop w kolorze Bianco Gelato. Pod maską ma silnik 1,2 litra o mocy 69 KM i na dniach trafi do klienta z Francji. Nie jest to zwykły egzemplarz, bowiem jest to model z numerem 1 500 000.
Fiat 500 cieszy się dużą popularnością na całym świecie. Auto jest sprzedawane do 100 krajów na całym świecie, od Polski Włochy, ale także bardziej egzotyczne lokalizacje jak Japonia, USA czy RPA. Auto jest także produkowane w meksykańskim zakładzie Toluca.
Od momentu rozpoczęcia produkcji tego modelu minęło 8 lat i cztery miesiące. Do tej pory najwięcej „pięćsetek” trafiło do Włoch – ponad 500 tys. sztuk. Kolejnymi najważniejszymi rynkami są: Anglia, Francja, Niemcy, Belgia, Hiszpania, Holandia, Japonia, Austria oraz Szwajcaria.
Produkowany w Polsce samochód zdobył do tej pory ponad 40 nagród na całym świecie, w tym najważniejszą, czyli „Car of The Year 2008”. Ponadto jest to jeden z najbezpieczniejszych samochodów w swoim segmencie. Euro NCAP nagrodziło go pięcioma gwiazdkami w teście zderzeniowym.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: