Kolejny silnik Volkswagena pod lupę
To jeszcze nie koniec afery "Dieselgate". Właśnie pojawiły się kolejne, poważne podejrzenia w stosunku do niemieckiego producenta. Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) poinformowała, że w silniku 3.0 TDI montowanym także w Porsche mogło dojść do oszustwa.
Od kilku miesięcy cały motoryzacyjny świat żyje sprawą Volkswagena dotyczącą przekrętu z silnikami Diesla. Sprawa dotyczy około 10 tysięcy pojazdów, wśród których znajdują się takie modele jak Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne czy Audi A6, A7, A8 oraz Q5. Chodzi o samochody produkowane w rocznikach modelowych 2014-2016. W aferę zamieszane są już prawie wszystkie marki należące do grupy Volkswagen.
Zdaniem EPA w jednostce 3.0 TDI montowanej w tych modelach również zainstalowano oprogramowanie manipulujące spalaniem na czas testów. Dzięki temu podczas pomiaru samochód emitował mniejszą ilość szkodliwych substancji w spalinach, a po zakończeniu badania przełączał się w tryb normalnej pracy, gdzie emisja tlenków azotu mogła być nawet 9 razy wyższa.
Przedstawiciele EPA poinformowali, że Volkswagen po raz kolejny zignorował obowiązek przestrzegania prawa, które chroni jakość powietrza w Stanach Zjednoczonych. Volkswagen jednak szybko zdementował doniesienia, podkreślając, że w sześciocylindrowych silnikach o pojemności trzech litrów nie instalowano oprogramowania w celu zmiany wartości pomiaru spalin. Władze VW dodały, że zamierzają w pełni współpracować z EPA, celem wyjaśnienia sprawy.
Volkswagen dotychczas przyznał się do instalowania oprogramowania, które wpływało korzystnie na wyniki emisji spalin w silnikach czterocylindrowych TDI, o pojemności 1,6 i 2,0.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: