Światowy Zlot Miłośników Citroëna 2CV w Toruniu – relacja
Przeszło 6000 fanów i 2600 Citroenów 2CV zjechało do Torunia na 21. Światowy Zlot Miłośników Citroëna 2CV. Na terenie lotniska niedaleko Motoareny w Toruniu przedstawiciele 36 krajów z całego świata spędzili tydzień na campingu 2CV świętując w specjalnie utworzonym miasteczku. Zobacz na zdjęciach jak to wyglądało.
Tegoroczna edycja zlotu fanów Citroena 2CV zgromadziła przedstawicieli aż 36 krajów, w tym Nowej Zelandii, Australii czy Chile. Ta jedyna w swoim rodzaju impreza przyciąga z każdym rokiem ogromną liczbę osób dla których Citroen 2CV jest wspólną pasją i uosobieniem wyjątkowej filozofii życia!
Spośród 50 milionów Citroenów wyprodukowanych w 96 letniej historii Marki, ponad 11 milionów stanowi model 2CV i jego pochodne. To jeden z najbardziej charyzmatyczny i bestsellerowy modelu Marki, który w ciągu 42 lat produkcji najlepiej oddaje ducha Citroena. Dobre samopoczucie i komfort.
Otwarcie po raz pierwszy do tej pory odbyło się wzorem dużych imprez sportowych na stadionie żużlowym, gdzie reprezentacje narodowe wykonały uroczystą rundę z klaksonami i tablicami krajów a następnie ponad 6000 widzów miało okazję obejrzeć widowisko Teatru Ósmego Dnia. Kolejne dni obfitowały w giełdy wymiany, konkursy elegancji, koncerty na żywo. Finałem imprezy była z kolei parada ponad 900 citroenów.
Dodatkowo dużym zainteresowaniem cieszył się przede wszystim elektryczny 2CV oraz niesamowicie ubarwiony we wzór kwiatowy egzemplarz tego kultowego auta.
Zbierano podpisy wśród uczestników zlotu gdzie ma się odbyć następne tego typu wydarzenie. Chorwacja czy może Słowacja?
Niektóre auta przyjechały po 2-3 tysiące kilometrów aby dotrzeć na zlot, inni przywiźli swoje leciwe maszyny na lawetach. Najwięcej słyszało sie jeżyka niemieckiego i francuskiego.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: