Nowe BMW X1 – teraz także z przednim napędem!
BMW z przednim napędem? Owszem, jest już na rynku taki model i właśnie bawarska marka wprowadza drugi - swój najbardziej popularny model X1.
BMW X1 należy do specyficznego segmentu aut (wymyślonego de facto przez BMW) o nazwie SAV (Sports Activity Vehicle). Druga generacja tego auta, którego sprzedało się do tej pory więcej niż 730 tysięcy egzemplarzy, czerpie z nowego designu większych braci z rodziny X i jest wyposażony w długą liste opcji, tj. w pełni LED’owe światła, system Dynamic Damper Control, czy Head-Up Display.
Nowe auto urosło w stosunku w poprzednika: w wysokości przybyło 53 milimetry oraz powiększyło sie miejsce do siedzenia: o 36 millimetrów z przodu i 64 millimetrów z tyłu. Pojemność bagażnika wynosi teraz aż 505 litrów, czyli naprawe sporo – to o 85 litrów więcej niż poprzednio (po złożeniu siedzeń wartość ta wzrasta do 1550 litrów).
Wewnątrz będzie można znaleźć oczywiście nowy system iDrive z 6.5 calowym wyświetlaczem. Auto powstanie w kliku pakietach wyposażenia: Advantage, Sport Line, xLine i M Sport.
Druga generacja BMW X1 będzie dostępna z czterocylindrowymi – dwoma benzynowymi i trzema wysokopreżnymi – silnikami od października 2015 roku. Zakres mocy jednostek ma oscylować od 150 do 231 KM. Silniki otrzymają konfigurację z 6-biegową skrzynią przełożeniową lub 8-biegowym automatem Steptronic.
W nowym X1 debiutuje także nowa wersja układu napędowego xDrive z elektrohydraulicznym sprzęgłem. W modelach BMW X1 sDrive20i oraz BMW X1 sDrive18d pojawi się napęd na przednie koła, rozwinięty technologicznie z układu znanego z BMW 2 Series Active Tourer, czy BMW 2 Series Gran Tourer.
Z nowinek w BMW X1 pojawi się Head-Up Display oraz system Driving Assistant Plus, w którego skład wchodzą układy: Active Cruise Control (aktywny tempomat) z funkcją Stop & Go, Lane Departure Warning (ostrzeżenie przed zmianą pasa ruchu), Traffic Jam Assistant (asystent w korkach), Collision Warning (ostrzeżenie przedkolizyjne), Pedestrian Warning (ostrzeżenie: pieszy na drodze) oraz City Braking (dohamowywanie w newralgicznych sytuacjach).
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Wjazd samochodem do lasu – zasada jest odwrotna niż na drogach. Dotyczy wszystkich
To stały problem i rozterka kierowców samochodów, ale także motocyklistów i kierujących quadami. Czy można wjechać do lasu, skoro prowadzi przez niego droga, a na wjeździe nie ma żadnego zakazu. Takie miejsca są często pułapką na nieświadomych kierowców, ponieważ przepisy działają tu odwrotnie niż zwykle. -
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
-
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Zapraszamy do naszego wirtualnego salonu sprzedaży online.