W 2017 roku rusza Dacia Duster Cup – Hołek ambasadorem pucharu
Rajdy samochodów terenowych były zarezerwowane do tej pory dla zamożnych zawodników. Teraz pojawia się możliwość, aby wystartować w pełni przygotowanym autem, nawet nie mając licencji. Cyklowi Dacia Duster Cup patronuje Krzysztof Hołowczyc.
Dacia Duster Cup to przede wszystkim możliwość doskonalenia swoich umiejętności, ale – być może – początek wielkiej przygody w rajdach terenowych. Cykl odbędzie się w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych (Dacie pojadą na końcu) i będą brać udział w następujących rywalizacjach: klasyfikacja Dacia Duster Cup, klasyfikacja RPPST w klasie S2 oraz w klasyfikacji generalnej RPPST. Organizator (Renault Polska, we współpracy z Polskim Związkiem Motorowym) przewiduje minimum 5 rund cyklu (m.in. Baja Poland, pierwsza runda w kwietniu) oraz minimalną liczbę załóg – 6. Nagrodą główną dla zwycięzcy będzie Dacia Duster 4 x4.
– Zachęcam naprawdę wszystkich, bo Dacia Duster Cup to okazja, jakiej dotąd nie było w rajdach terenowych. Zawodnicy poza profesjonalnie przygotowanym samochodem będą mieli zapewnioną specjalną strefę serwisową, magazyn części zamiennych i doradztwo techniczne. Pakiet, dzięki któremu będą mogli koncentrować się na rywalizacji – mówi Krzysztof Hołowczyc.
Jeden z najbardziej doświadczonych polskich kierowców rajdowych będzie towarzyszył zawodnikom przez cały sezon. Poza bieżącym doradztwem i wsparciem poprowadzi także specjalne szkolenie w terenie przed rozpoczęciem cyklu. – Mam nadzieję, że moje praktyczne porady przydadzą się na trasach rajdów – dodaje Hołowczyc.
Kierowcy nie muszą mieć licencji rajdowej, a warunkiem udziału w cyklu jest podpisanie umowy z organizatorem i zakup samochodu Dacia Duster 4×4 w wersji określonej w regulaminie. Takie auto zostało przygotowane przez Hołowczyc Racing (Martin Kaczmarski, jadący autem przygotowanym przez te firmę, w swoim dakarowym debiucie zajął rewelacyjne 9 miejsce) i Over Limit Motors. Samochód wyposażony został w pakiet startowy, na który składają się m.in. homologowana klatka bezpieczeństwa, sportowe kubełkowe fotele, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, sportowa kierownica i system gaśniczy. Z wnętrza usunięto wszelkie zbędne wyposażenie i wygłuszenia w celu obniżenia wagi auta. Cała karoseria została wzmocniona, aby zniosła pokonywanie trudnych rajdowych tras. Podwozie zostało zabezpieczone płytami aluminiowymi przed możliwymi uszkodzeniami podczas jazdy w terenie. Zastosowano większe i agresywniejsze koła, gumowe chlapacze i sportowy układ sterowania załączenia tylnego napędu. Zawieszenie zostało zmodyfikowane, zamontowano wzmocnione wahacze oraz sportowe, dedykowane amortyzatory Reiger. W tylnej części auta wygospodarowano miejsce na 2 koła zapasowe. Silnik wyposażony został w nowy program sterowania wtryskiem i wydajniejszy filtr powietrza wraz z całym układem dolotowym. Dacia Duster w wersji gotowej do startu kosztuje 99 000 złotych netto.
Zawodnicy zainteresowani udziałem w Dacia Duster Cup mogą zgłaszać się do kwietnia 2017 roku za pośrednictwem strony internetowej daciadustercup.pl.
Dacia Duster 4 x 4 w specyfikacji pucharowej Dacia Duster Cup:
RAJDOWA |
ORYGINALNA |
|
SILNIK |
1461 cm3 |
1461 cm3 |
Moc |
130 KM przy 4200 obr./min |
109 KM przy 4000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy |
287 Nm przy 1903 obr./min |
240 Nm przy 1750 obr./min |
Prędkość maksymalna |
170 km/h |
168 km/h |
Przyspieszenie |
11 s |
12,9 s |
Emisja CO2 |
137 g/km |
126 g/km |
Średnie spalanie mieszane |
12-20 l/100 KM |
4,8 l/100 km |
ZAWIESZENIE |
|
|
Przód |
amortyzator Reiger dedykowany |
MacPherson |
Tył |
amortyzator Reiger dedykowany |
wielowahacz |
Opony |
BF Goodridge 215/70R16 |
rozmiar 215/65R16 |
Obręcze |
Braid |
fabryczne |
Amortyzatory |
Reiger dedykowane |
fabryczne |
WYMIARY |
|
|
Długość (mm) |
4315 |
4315 |
Szerokość (mm) |
2000 |
2000 |
Wysokość (mm) |
1625 |
1625 |
Rozstaw kół przód (mm) |
1620 |
1590 |
Rozstaw kół tył (mm) |
1580 |
1560 |
Waga (kg) |
1428 |
1340 |
Prześwit (mm) |
280 mm |
210 mm |
Najnowsze
-
Minister Gawkowski stracił samochód za 100 tys. zł. Oszukali go metodą „na bliźniaka”
Funkcjonariusze CBŚP zatrzymali osoby należące do międzynarodowej grupy przestępczej, zajmującej się kradzieżą samochodów. Podczas działań służb udało się odzyskać kilka skradzionych pojazdów w tym Peugeota 5008, który, jak się okazało, należy do ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego. Ten podzielił się swoją historią w mediach społecznościowych. -
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
-
Znaki C-5 oraz D-3 wyglądają prawie identycznie, ale kierowca nie może ich pomylić
-
Będzie nowy odcinek drogi ekspresowej S10. Znamy datę otwarcia
-
Wyrzuciła papierosa z auta, napluła na zwracających jej uwagę, a potem nasłała agresora
Zostaw komentarz: