Sterowanie gestami w Volkswagenie

Przyszłość należy do samochodów połączonych w sieć i obsługiwanych intuicyjnie. Biorąc to pod uwagę, Volkswagen prezentuje podczas Consumer Electronics Show w Las Vegas (CES) Golfa R Touch - pierwszy kompaktowy samochód na świecie, którego elementami obsługowymi można sterować przy użyciu gestów.

Podczas gdy Golf R Touch pokazuje, czego możemy spodziewać się w niedalekiej przyszłości, inny zaprezentowany przez Volkswagena model – tak zwany Connected Golf – prezentuje dostępne już teraz rozwiązania App Connect, czyli aplikacje MirrorLink, Android Auto (Google) i CarPlay (Apple) umożliwiające połączenie z różnymi modelami smartfonów. Planowane jest wprowadzenie tego rozwiązania w USA i Europie jeszcze w 2015 roku wraz z najnowszymi systemami Infotainment.

Zaprezentowany przez Volkswagena w Las Vegas koncepcyjny Golf R Touch jest samochodem rozumiejącym gesty ręki i wykonującym odpowiednie polecenia. Możliwe jest zatem zarządzanie wyświetlanymi informacjami i funkcjami bez dotykania ekranu. Na przykład przesunięcie ręką w kierunku przedniej szyby powoduje zamknięcie rozsuwanego dachu, po wykonaniu ruchu ręką w odwrotnym kierunku dach otwiera się. Sterowanie gestami wykorzystywane jest także do regulacji siedzeń. Powstał zatem samochód, w którym człowiek i maszyna tworzą interaktywną całość.

Connected Golf ma jeden system zarządzania interfejsem, łączący szereg aplikacji, smartfonów, tabletów i smartwatchów w system Infotainment najnowszej generacji (MIB II). Istnieje na przykład możliwość sparowania tabletu z samochodem, co ma zaowocować stworzeniem swoistego centrum rozrywki na tylnym siedzeniu. Nawigacja, bez aktywacji przez kierowcę, rozpoznaje automatycznie najczęściej pokonywane odcinki, na przykład codzienną drogę do pracy, ostrzega przed ewentualnymi zakłóceniami ruchu i proponuje alternatywne trasy dojazdu – system Regular Routes kontroluje ruch uliczny w tych rejonach. Parking Guide zasugeruje z kolei, w której części parkingu jest największe prawdopodobieństwo na znalezienie wolnego miejsca postojowego.

Zaprezentowano także kolejny stopień ewolucji systemu parkowania Park Assist, nazwany Trained Parking. Samochód skanuje drogę na miejsce parkingowe, z którego kierowca często korzysta, i po zapisaniu w pamięci pokonuje ją częściowo automatycznie. Kierowca dojeżdżając do swojego stałego, „wytrenowanego” miejsca parkingowego może wysiąść z samochodu, który dojedzie na parking częściowo automatycznie, nadzorowany pilotem lub smartfonem. Możliwy jest także automatyczny wyjazd z „wytrenowanego” miejsca parkingowego.

Czwartą nowością zaprezentowaną przez Volkswagena w Las Vegas jest indukcyjne ładowanie pojazdów na przykładzie e-Golfa z Intelligent Charge. Samochód w przyszłości zostanie automatycznie podłączony do zasilania przez „płytę ładowania”, zatem kable nie będą już potrzebne.

Użytkownik samochodu ma mieć dostęp nawigacyjny do wszystkich punktów, gdzie będzie mógł naładować swoje auto. Oprócz oznaczenia na mapie miejsca, gdzie taka możliwość jest, aplikacja udostępni listę sprzętów, którymi dysponuje dany punkt. Ponadto będzie można się dowiedzieć, jakie metody płatności są akceptowane w tym miejscu.

Aplikacja Digital Key umożliwi upoważnienie osoby trzeciej do otworzenia, czy zamknięcia samochodu, a nawet uruchomienia silnika, za pomocą tabletu czy inteligentnego zegarka.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze