Zwolnice
Istotny element układu napędowego spotykany najczęściej w samochodach terenowych.
| Zwolnica zastosowana w układzie jezdnym samochodu Unimog, pozwala zwiększyć prześwit i przełożnie całkowite układu napędowego. Pod prezentowana obudową znajduje się przekładnia zębata. |
![]() |
|
Fot. Milcar
|
Zwolnice to dodatkowa przekładnia umieszczana na wyjściu z półosi napędowych do napędu kół. Najczęściej stosuje się zwolnice w postaci przekładni zębatych lub planetarnych. Na wyjściu z półosi napędowej znajduje się koło zębate, które napędza koło zębate osadzone w osi koła jezdnego. W ten sposób zmienia się całkowite przełożenie, eliminując rozmiary skrzyni biegów lub skrzyni rozdzielczej czy przekładni głównej. W efekcie można osiągnąć np. większy prześwit.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?

Zostaw komentarz: