Zwolnice
Istotny element układu napędowego spotykany najczęściej w samochodach terenowych.
Zwolnica zastosowana w układzie jezdnym samochodu Unimog, pozwala zwiększyć prześwit i przełożnie całkowite układu napędowego. Pod prezentowana obudową znajduje się przekładnia zębata. |
Fot. Milcar
|
Zwolnice to dodatkowa przekładnia umieszczana na wyjściu z półosi napędowych do napędu kół. Najczęściej stosuje się zwolnice w postaci przekładni zębatych lub planetarnych. Na wyjściu z półosi napędowej znajduje się koło zębate, które napędza koło zębate osadzone w osi koła jezdnego. W ten sposób zmienia się całkowite przełożenie, eliminując rozmiary skrzyni biegów lub skrzyni rozdzielczej czy przekładni głównej. W efekcie można osiągnąć np. większy prześwit.
Najnowsze
-
Znaleziska sprzed ponad 4000 lat na budowie drogi S1. Co dalej z budową ekspresówki?
Budowa dróg często wiąże się z występowaniem nieprzewidzianych utrudnień. Rzadko zdarza się, aby były one tak interesujące jak te na budowie drogi ekspresowej S1 między Oświęcimiem i Dankowicami, gdzie odkryto cenne pozostałości sprzed tysięcy lat. -
Jeden jechał za szybko, drugi wymusił – kto jest winny w tej sytuacji?
-
Co z nowym podatkiem dla kierowców? Rząd ma nowy plan, jak uderzyć nas po kieszeni
-
Minister Gawkowski stracił samochód za 100 tys. zł. Oszukali go metodą „na bliźniaka”
-
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
Zostaw komentarz: