Zwinne Audi Q3 Sportback oficjalnie. Jak prezentuje się pierwszy crossover marki Audi?

Audi Q3 Sportback - to połączenie mocnego wyglądu i wszechstronności SUV’a ze sportową elegancją i zwinnością prowadzenia coupé. Cechy te sprawiają, że mamy do czynienia z właściwie pierwszym crossoverem marki Audi ze ściętym tyłem. I miejmy nadzieję, że nie z ostatnim.

Stylistycznym kontrastem dla posiadającego wszystkie cechy SUV’a przodu auta, jest przedział pasażerski wyposażony w typowe cechy coupé. Dzięki niskiemu dachowi przechodzącemu w płaskie, pochyłe słupki D, gdy patrzy się na ten samochód z boku, wydaje się on znacznie dłuższy niż jego siostrzane Audi Q3. W rzeczywistości różnica między nimi to zaledwie 16 mm. Natomiast ten SUV coupé jest o 29 mm niższy. Jego elegancko zarysowana linia ramion przebiega znacznie niżej niż w Q3 i w ten sposób optycznie obniża całe nadwozie. 

Tył Audi Q3 Sportback jest w każdym calu tak pełen mocy jak jego przód. Powierzchnie pełne są gry świateł i cieni. Szerokość nowego crossovera z tej perspektywy, podkreśla długi spojler dachowy rozciągający się ponad niskimi oknami. Wrażenie to potęgują również światła tylne powielające motyw reflektorów przednich, a zarazem się od nich różniące. Dolną część tyłu zamyka dyfuzor z szerokim blade’em i dwoma wyraźnymi przetłoczeniami. 

Każde Audi Q3 Sportback w standardzie otrzymuje pakiet „wysoki połysk”. To przyciąga wzrok do aluminiowej ramy dachu oraz również aluminiowych ramek szyb w drzwiach. Natomiast ramki słupków B oraz C lśnią czernią. Czarny pakiet stylistyczny zapewnia jeszcze bardziej dynamiczny wygląd auta, ponieważ dzięki czarnym powierzchniom zderzaków samochód wydaje się jeszcze niższy. Podkreśla również osłonę Singleframe oraz wykończenia okien bocznych. W linii stylistycznej S line, nakładki progów są czarne. Opcjonalnie do pakietu dodać można czarne obudowy lusterek zewnętrznych. 

Silniki Audi Q3 Sportback są wydajne, mocne i charakteryzują się wysoką kulturą pracy. Wszystkie standardowo posiadają certyfikację zgodności z normą emisji Euro 6d-TEMP. Na rynku europejskim na początku dostępny będzie jeden silnik benzynowy i dwie jednostki wysokoprężne. Najmocniejszym z nich jest silnik 2.0 TFSI (169 kW/230 KM) montowany w Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro. Jednostka Diesla występuje w dwóch wersjach mocy: 110 kW (150 KM) lub 140 kW (190 KM). Montowana jest ona odpowiednio w Q3 Sportback 35 TDI i Q3 Sportback 40 TDI quattro. 

Wkrótce po wprowadzeniu modelu na rynek, pojawi się jeszcze jedna jednostka napędowa: benzynowa 1.5 o mocy 110 kW (150 KM) z systemem cylinder on demand, montowana w Q3 Sportback 35 TFSI. System cylinder on demand sprawia, że przy niskich i średnich obciążeniach wyłącza się drugi i trzeci cylinder, co znacznie redukuje zużycie paliwa. 

Za przeniesienie mocy silnika na koła odpowiada siedmiobiegowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic wraz z napędem na cztery koła quattro. Układ taki montowany jest praktycznie we wszystkich wersjach silnikowych. Wyjątkiem są tylko dwie, napędzane wyłącznie na oś przednią i wyposażone w manualną skrzynię biegów wersje bazowe: 1.5 TFSI i 2.0 TDI, obie o mocy 110 kW (150 KM), przy czym silnik Diesla może być tu opcjonalnie wyposażony w napęd na cztery koła quattro. 

Audi Q3 Sportback jest jednym z najbardziej przestrzennych modeli w swej klasie. Jego długość to 4500 mm, wysokość to 1556 mm, a szerokość 1843 mm. Ten SUV coupé jest o 16 mm dłuższy, 29 mm bardziej płaski i 6 mm węższy od klasycznego Audi Q3. Rozstaw osi to 2680 mm, co tworzy świetną bazę dla całkiem obszernego wnętrza. 

Fotele przednie – opcjonalnie sterowane elektrycznie i podgrzewane – w takiej specyfikacji jak w tym modelu, standardowo występują dopiero w pojazdach klasy wyższej. Tylną kanapę można w standardzie przesuwać o 130 mm w przód i w tył. Jej oparcie podzielone jest na trzy części i można je regulować w siedmiu stopniach pochylenia. Za tylnymi siedzeniami znajduje się bagażnik o pojemności 530 l., a po złożeniu oparć nawet 1400 l.

System MMI navigation plus w Audi Q3 Sportback oferuje tyle samo możliwości, co w dużych modelach Audi. Jego koncepcja obsługi, z płaską strukturą menu, jest łatwa do zrozumienia. Wprowadzanie celów nawigacji oraz wyszukiwanie przy pomocy funkcji MMI search, bazują na domyślności systemu. Dla przykładu: jeśli kierowca szuka restauracji, wystarczy, że wprowadzi tylko kilka liter, a na ekranie pojawia się cała lista trafień. Porozumiewanie się z jednostką sterująca systemu opiera się na języku naturalnym, rozumiejącym potoczne sformułowania. To daje jeszcze większą wygodę. Jeśli na przykład kierowca powie: „jestem głodny”, system zasugeruje mu restauracje znajdujące się w pobliżu. 

Z okazji wprowadzenia modelu na rynek, cztery pierścienie zaprezentują specjalnie wyposażoną, limitowaną wersję tego samochodu pod nazwą „edition one”. Będzie ona dostępna w dwóch wariantach: w kolorze metalicznym „srebrna rosa” z dodatkami w szarej barwie Manhattan oraz w całości w kolorze czarnym metalik – Mythos. W obu przypadkach zewnętrzna stylistyka bazuje na linii S line oraz na czarnym pakiecie stylistycznym. Ciemne panele dekoracyjne w diodowych reflektorach Matrix LED oraz 20-calowe koła dostarczane przez Audi Sport, nadają mu jeszcze bardziej sportowego wyglądu. We wnętrzu na kierowcę i pasażerów czeka linia stylistyczna „edition one srebrna rosa” bazująca na linii design selection oraz na srebrnych odcieniach kolorystycznych. Z kolei linia „edition one czarny Mythos” oparta jest na linii wnętrza S line i uzupełniona o niebieskie powierzchnie z Alcantary umieszczone na desce rozdzielczej i na podłokietnikach w drzwiach. 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze